۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴
سخنگوی جامعه روحانیت تهران:

مهم‌ترین هدف فتنه 88 تضعیف جایگاه ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی جامعه روحانیت تهران گفت: یکی از مهمترین اهداف فتنه 88، برانداختن ستون خیمه اسلام یعنی ولایت بود که مردم ایران با هوشیاری مانع از به نتیجه رسیدن فتنه گران شدند.
فتنه
به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سالک شب گذشته در پنجمین شب از ویژه برنامه بصیرت عاشورایی که در شهرستان طرقبه برگزار شد، اظهار داشت: درقرآن کریم آمده است که ای مومنین آگاه و بینا باشید و بدانید گروهی که از دین خدا خارج و مرتد شده و بنده شیطان می شوند هیچ ضررو زیانی بر خدا وارد نمی شود و همچنین اطاعت بندگان از خدا نفعی به او نمی رساند.

وی با اشاره به خطبه 184 امیرالمونین(ع) در نهج البلاغه فیض الاسلام گفت: خدا هنگامی که انسان را خلق می کرد بی نیاز از اطلاعت این بنده بود و همچنین نعصیت و نافرمانی این بنده زیانی را به خدا نمی رساند. سالک ادامه داد: همچنین در قرآن آمده است پس از اینکه گروهی از دین خدا خارج شدند، خداوند گروه دیگری را برسرکار می آورد که دارای 6 ویژگی هستند، اول اینکه این قوم، گروهی هستند که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنان را دوست دارد.تواضع و محبت، ایستادگی در مقابل کفار، مجاهدت در راه خدا، مقاومت در مقابل هرگونه ملامت و سرزنش و بصیرت داشتن از جمله ویژگی های این گروه است.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی ایران افزود: از نظر مقام معظم رهبری دو عامل سبب پیروزی مردم در انقلاب اسلامی ایران شد که عزم نظامی جمهوری اسلامی در مقابل انحراف و عدم تسلیم در مقابل ابرقدرتها و هوشیاری و بصیرت مردم زمینه ساز این پیروزی شد.

سخنگوی جامعه روحانیت تهران تصریح کرد: این دو عامل شکست ناپذیری در مقابل ظلم و ستم بین المللی را رقم زد و این قوم در را خدا جاد کردند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و در جهت تقویت اسلام ناب محمدی(ص) گام برداشتندو دلیل این مدعا حضور این ملت در تمام صحنه ها و اهدای خون هزاران شهید در این راه بوده است.

سالک ادامه داد: در شرایط کنونی دو موضوع تعمیق در معارف دینی و ارتقاء فهم سیاسی همراه با بصیرت از موضوعات مهمی است که باید مدنظر قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه آیه 24 سوره بقره، سند رسمی جمهوری اسلامی است، گفت: در بین 160 کشور جهان تنها رهبر انقلاب اسلامی ایران است که در زورابی حضرت ابراهیم(ع) می باشد و براساس حدیثی از امام رضا(ع) قدرت و اقتداری که در وجود رهبری است، قدرتی است که می تواند افسار دین را در دست بگیرد و قدرت نظم دادن به جامعه مسلمین را دارد.

سالک در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: امروز سی و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران گذشته است و در این مدت آمریکا و اسرائیل با فرماندهی دو فتنه سال 78 و سال 88 تلاش کردند تا ستون خیمه اسلام یعنی ولایت را براندازند که با هوشیاری مردم این تلاش بی نتیجه ماند.

وی با اشاره به انتخابات دور نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جریان انحرافی، اصلاح طلبها و دشمنان خارجی همگی دست در دست هم متحد شده اند تا از سوژه مجلس نهم استفاده کنند تا ما مجلسی ولایت مدار نداشته باشیم.

سخنگوی جامعه روحانیت تهران تاکید کرد: مجلس دور نهم باید مجلسی مدافع عدل و اسلام و سینه چاک برای ولایت باشد و براساس خطبه های حضرت زهرا(س) رمز موفقیت یک ملت حرکت حول محور ولایت، امامت و رهبری است./930/د102/س

ارسال نظرات