۲۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۱۲۰۸۹۰

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری دومین دوره آموزش مداحی اهل البیت در اندیمشک، برگزاری دوره آموزشی بانوان مداح شمال خوزستان در دزفول و انتشار فراخوان سومیـن مسابقـه عکـس استانی با محوریت جهاد اقتصادی از جمله چند خبر فرهنگی خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری دومین دوره آموزش مداحی اهل البیت در اندیمشک، برگزار دوره آموزشی بانوان مداح شمال خوزستان در دزفول، انتشار فراخوان سومیـن مسابقـه عکـس استانی با محوریت جهاد اقتصادی و کسب رتبه نخست اطلاع رسانی کشور توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از اخبار فرهنگی استان خوزستان می باشند.


برگزاری دومین دوره آموزش مداحی اهل البیت در اندیمشک

حجت الاسلام سعید علیپور رییس اداره تبلیغات اسلامی اندیمشک، در آیین تجلیل و قدردانی از مسؤولان هیئت مذهبی و مداحان اهل البیت(ع) اندیمشک از برگزاری دومین دوره آموزش مداحی اهل البیت(ع) در اندیمشک خبر داد و گفت: در این دوره بیش از یکصد نفر از پیر غلامان، مداحان و شاعران مذهبی شهرستان شرکت داشتند.

این مقام مسؤول با بیان این که در این دوره استاد میرحسینی در خصوص فن بیان، سبک های مداحی، آموزش های لازم را به صورت تئوری و عملی ارائه کرد، افزود: ارتقاء سطح آگاهی و دانش مداحان و آشنایی هر چه بیشتر آنان با اصول مداحی را از جمله اهداف این دوره آموزشی عنوان کرد.


حجت الاسلام مرتضی بیگدلی مسؤول سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول از برگزاری دوره یکساله آموزشی بانوان مداح شهرهای شمال استان خوزستان خبر داد و گفت: این دوره با شرکت 100 نفر از بانوان مداح شهرهای دزفول، اندیمشک، شوشتر و گتوند اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره ها آموزش های مختلف در زمینه اخلاق مداحی، شعر و صوت و نوای مداحی توسط اساتید و روحانیان حوزه های علمیه فرا خواهند گرفت.

حجت الاسلام بیگدلی هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح کیفی و آگاهی بانوان مداح در مناسبت های مذهبی عنوان کرد و ابراز داشت: این دوره ها از ساعت 8 تا11 سه شنبه هر هفته در محل سالن اجتماعات اداره‌ تبلیغات اسلامی دزفول برگزار می شود.

انتشار فراخوان سومین مسابقه عکس استانی با محوریت جهاد اقتصادی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره ارشاد اسلامی آغاجاری و کانون فیلم و عکس این شهرستان در سال جهاد اقتصادی در راستای فعایت های فرهنگی هنری خود در نظر دارد موضوع سال را از نگاه دوربین برگزار نماید.

شرکت در مسابقه عکاسی، برای عموم عکاسان آزاد و شرکت کنندگان می توانند حداکثر ده عکس بصورت تک عکس و یا مجموعه به دبیرخانه ارسال نمایند، عکس ها می تواند بصورت رنگی و یا سیاه و سفید در ابعاد 30×24 و حداکثر 40×30 باشد.

بر اساس این فراخوان، مهلت ارسال آثار 30 بهمن ماه سال جاری و زمان برگزاری مسابقه 4 اسفند ماه سال جاری است.

گفتنی است، علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه سومین مسابقه عکس استانی، آغاجاری- بزرگراه شهید مدرس- جنب فلکه حافظ- اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نمایند و با شماره 3222022 - (0672) تماس بگیرند.

نشست هماهنگی یادواره شهدای بنادر کشور در بندر امام خمینی

جهانگیر نجاتی معاون طرح و توسعه و مشاور مدیر کل در امور ایثارگران کشور بیان داشت: برگزاری یادواره شهدا، رسالت و وظیفه اصلی ما در انتقال فرهنگ شهید و شهادت به نسل جدید جامعه است در واقع با خدمت به شهدا اجر و پاداش آن را با شفاعت آنها خواهیم گرفت.

در ادامه با اشاره به این که سازمان بنادر و دریانوردی در دوران دفاع مقدس نزدیک به 90 شهید تقدیم کرده است، ابراز داشت: تصمیماتی که در سطح سازمان بنادر و دریانوردی درباره نحوه برگزاری این یادواره اتخاذ شده، بر لزوم برپایی شایسته این یادواره تاکید کرد.

در ادامه این نشست ابراهیم ایدنی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر برگزاری شایسته و باشکوه یادمان شهدا، عنوان کرد: یادواره شهدای بنادر کشور، اسفند ماه 1390 در بندر امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

کسب رتبه نخست اطلاع رسانی کشور از سوی ارشاد خوزستان

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر از کسب رتبه نخست اطلاع رسانی کشور از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از میزان فعالیت‌های ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها،‌ فعالیت روابط عمومی این اداره کل در این عرصه چشمگیر و قابل ملاحظه اعلام شده است.

وی ادامه داد: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بر اساس آخرین ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کسب 97 امتیاز از مجموع 100 امتیاز در تمام شاخص‌های تعداد خبر و کیفیت خبر مقام نخست را در بین اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور کسب کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به کسب رتبه اول توسط این اداره کل برای سومین بار در حوزه اخبار و اطلاع رسانی تصریح کرد: روابط عمومی این اداره کل در ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 89 موفق شد دوبار به عنوان نخست در حوزه اخبار و اطلاع رسانی دست پیدا کند و امسال در ارزیابی سه ماهه سوم سال توانست برای سومین بار به این مقام دست یابد./9463/پ202/ص
ارسال نظرات