۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۱۲۱۰۶۸
امام جمعه قم با اشاره به ترور دانشمند هسته ای:

مسیر رشد علمی کشور با ترور افراد متوقف نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت(ع)، با اشاره به ترور مصطفی احمدی روشن، از دستگاه های امنیتی و قضایی خواست با سرعت عاملان این جنایت را شناسایی، دستگیر و به سزای اعمال شان برسانند.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی، مردم را به برگزاری باشکوه مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان توصیه کرد.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته وقف، از وقف به عنوان یک سنت حسنه یاد کرد و بیان داشت: همه باید تلاش کنیم چه به صورت فردی و چه به صورت جمعی و گروهی در این امر خداپسندانه مشارکت داشته باشیم.

امام جمعه قم همچنین رحلت عالم ربانی آیت الله شاه آبادی را به بیت این عالم ربانی تسلیت گفت و ارتحال وی را ضایعه ای برای حوزه های علمیه عنوان کرد.

وی با اشاره به دیدار علما، طلاب و اقشار مختلف مردم قم با مقام معظم رهبری در سالروز حماسه نوزدهم دی ماه، خاطرنشان کرد: هر ساله مردم قم در چنین روزی با امام و مقتدای خودشان دیدار و تجدید پیمان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در این دیدار اضافه کرد: ایشان از صبر و بصیرت به عنوان دو عامل مؤثر در موفقیت های مستمر نظام یاد کردند و در پاسخ به تحلیل غلطی که برخی ارائه دادند مبنی بر اینکه نظام در شرایط شعب ابی طالب به سر می برد، با قاطعیت و بر اساس واقعیات تاکید کردند که ایران در موقعیت عزت و قدرت و در شرایط بدر و خیبر است.

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی و مردم متعهد و ولایی ما آمریکا، صهیونیسم و انگلیسی های خائن را به استیصال و ذلت کشانده اند، گفت: در تاریخ آمریکا و انگلیس سابقه نداشته است که ملتی این گونه هیبت پوشالی آنها را درهم بشکند.

خطیب جمعه قم اضافه کرد: ملت ایران به رهبری امام راحل همه بت ها و به ویژه بت بزرگ یعنی آمریکای جنایتکار را درهم شکست و ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه قم با اشاره به رزمایش ولایت 90 در آب های بین المللی، این رزمایش را نشان دهنده اقتدار نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: به فضل خدا این بت شکنی ها سبب بیداری اسلامی در منطقه شده است و بت های حقیر دست نشانده استکبار نیز از تخت قدرت به زیر کشیده شده و به خاک مذلت نشانده شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی منحرف نشدن از اصول و حضور هوشمندانه مردم در صحنه را دو موضوع مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم قم دانست و گفت: ایشان تاکید کردند دشمن تلاش وسیعی برای جداسازی این دو عامل از هم دارد.

وی بیان داشت: جبهه استکبار می خواهد با تحریم و ترور، مردم و مسؤولان را بترساند و در مسیر عزت و پیشرفت ایران در اراده و تصمیم پولادین آنها خلل وارد کند، اما باید بدانند مردم این راه را با اختیار انتخاب کرده اند و در تداوم آن نیز حاضر به هر نوع ایفای نقش و جهاد وشهادت هستند.

خطیب جمعه قم گفت: دشمنان برای تلخ کردن کام ملت در پیروزی بزرگ در انتخابات 88 ، فتنه را تدارک دیدند و در این فتنه به همه مقدسات اهانت شد اما به فضل خدا و با بصیرت و صبر ملت و مقام معظم رهبری دشمنان شکست خوردند، کسانی هم که دچار غفلت شده بودند به دامان ملت و انقلاب برگشتند و در مقابل سران فتنه نیز ذلیل، خوار و منفور شدند.

تولیت آستانه مقدسه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، به توطئه های دشمنان برای برگزاری سرد انتخابات و عدم حضور مشارکت جدی مردم اشاره و تصریح کرد: دشمن از مدت ها پیش وارد کارزار شده و جریان انحرافی را هم داخل کرده است.

وی ترور دانشمندان هسته ای ایران را یکی از حربه های دشمنان برای جلوگیری از رشد علمی کشور دانست و تاکید کرد: آنها تصور کردند که رشد علمی ایران وابسته به اشخاص است که با ترور آنها رشد علمی متوقف شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به پیام تسلیت مقام معظم رهبری به مناسب شهادت احمدی روشن ابرازداشت: خانواده این شهید بزرگوار در جواب ترور در سخنانی عالی و کوبنده با عزت از نظام و اسلام و ولایت فقیه دم زدند.

امام جمعه قم بیان داشت: علمداران عرصه علمی به قدری زیاد هستند که اگر پرچم از دست یک نفر بیفتد علمدار دیگری آن را به دوش می کشد، این اقدامات کور نه تنها عزم دانشمندان، جوانان و مردم ایران اسلامی را تعضیف نکرده بلکه سبب پیدایش روحیه و امید بیشتر نیز شده است.

وی افزود: مردم از دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی می خواهند عاملان این جنایت و مزدوران داخلی آنها را شناسایی، دستگیری و محاکمه کنند و آنها را هرچه سریعتر به سزای اعمال ننگین شان برسانند.

هر رای مردم تیری به قلب دشمنان خواهد بود

امام جمعه قم انتخابات مجلس نهم را حساس توصیف و تاکید کرد: به فضل خدا ملت ایران با حضور حماسی و منسجم خود در انتخابات ضمن انتخاب نمایندگان شایسته با هر رای خود انتقام خون های به ناحق ریخته شده را از استکبار جهانی خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: هر رای مردم تیری به قلب دشمن خواهد بود و از سویی دیگر موجب خشنودی اهل بیت، امام راحل، شهیدان و رهبر فرزانه انقلاب و مایه تداوم انقلاب و حیات نظام اسلامی خواهد بود. /924/پ201/ص
ارسال نظرات