۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۱۴۹۷
رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان:

بیکاری مهمترین عامل دوری از ازدواج است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان بیکاری را مهمترین عامل دوری از جوانان از ازدواج و بروز مشکلات اخلاقی در جامعه دانست و اظهار داشت: مسؤولان باید با ایجاد بسترسازی برای جوانان، زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند.
بدون تصوير 2
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین بهبهانی پور رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان، روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با تأکید بر آسان گیری در ازدواج جوانان، اظهار داشت: روابط اجتماعی خانواده‌ها بسترساز پیشبرد اهداف متعالی جامعه است که باید برای این مسأله مسیرهای ناهموار ازدواج جوانان را همواره سازیم.

وی افزود: ایجاد محیط آرام در خانه و خانواده‌ها سبب می‌شود که جوانان بیش از پیش نسبت به محیط پیرامون خود مثبت نگر باشند. پس از خانواده ها این وظیفه اجتماع است که محیط پیرامون جوانان را به سویی سوق دهد که آنها در تشکیل کانون گرم خانواده و ازدواج تشویق شوند.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان اینکه مسؤولان شهرستان ها باید با تلاش روز افزون زمینه‌های ازدواج جوانان را فراهم کنند، اذعان داشت: بیکاری یکی از عمده دغدغه‌های جوانان برای سرد شدن نسبت به امر مقدس ازدواج است. مسؤولان باید با ایجاد زمینه و بسترسازی برای جوانان، دلگرمی ازدواج را در جوانان فراهم کنند.

وی گفت: امروز در جامعه سن ازدواج بالا رفته و این امر می‌تواند زمینه‌های بروز فساد و بی‌بند و باری را ترویج دهد. خانواده‌ها باید مهریه‌های سنگین را در ازدواج‌ها حذف کنند،  امر ازدواج باید توسط مشاوران متخصص و با تعامل و مشارکت بیشتر خانواده به مسیر اصلی و حقیقی خود نزدیک شود.

این مقام مسؤول با بیان این که در قرآن و دین مبین اسلام بر ازدواج توصیه مؤکد شده است، تصریح کرد: الگوبرداری از زندگی ائمه اطهار(ع) به‌ویژه زندگی و ازدواج ساده امیرالمؤمنین(ع) و حضرت فاطمه(س) می‌تواند اهداف متعالی و ارزشی واقعی ازدواج را برای نسل جوان امروز و خانواده‌ها تداعی کند. در این برهه حساس از تاریخ ایران چشم بیگانگان و غرب به دنبال فرصت برای رخنه در فرهنگ دینی و اسلامی مردم است؛ از این رو باید بیش از پیش هوشیار و آگاه باشیم.

وی تأکید کرد: ازدواج جوانان را باید جدی گرفت و در راستای ترویج و اشاعه صحیح آن در جامعه کوشید. نباید تدارکات ازدواج سخت گرفته شود، می‌توان با یک شروع ساده بهترین زندگی را در سایه تقوی و اعتماد بنا کرد./9465/پ203/ص
ارسال نظرات