۰۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۶۳۴
به مناسبت شهادت امام رضا؛

ویژه نامه دخیل پنجره فولاد در فضای مجازی منتشر شد

خبر گزاری رسا ـ به مناسبت شهادت امام رضا(ع) ویژه نامه چند رسانه ای «دخیل پنجره فولاد» در بردارنده بخش‌های مختلف در فضای مجازی منتشر شد.
حرم رضوي، امام رضا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ویژه نامه «دخیل پنجره فولاد» به مناسبت شهادت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) دربردارنده بخش‌های متنوعی همچون کلیپ های رضوی، نواهنگ‌های رضوی، تصاویر ویژه، کتابخانه، مقالات تخصصی، پیامک‌ها، پایگاه‌های اینترنتی رضوی و موبایل اسلامی از سوی موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شد.

همچنین مطالبی مانند امام رئوف، توصیف عصر رضوی، امام رضا(ع) و تربیت فرزند، علم امام رضا(ع)، اهمیت زیارت امام رضا(ع)، توصیه های آیت الله بهجت در باب زیارت امام رضا(علیه السلام ) و قطراتی از دریای بیکران رضوی از دیگر بخش های این ویژه نامه مناسبتی است.

در بخشی از این ویژه‌نامه می‌خوانیم: «خداوند متعال در قرآن کریم دو بار از خودش با نام رئوف «وَاللَّهُ رَؤُفٌ بِالْعِبادِ » و هشت بار با نام رئوف رحیم یاد کرده است؛ مانند این فراز که می‌فرماید «إِنَّ اللَّهَ بِالنَّاسِ گذشته از آنکه «رئوف» یکی از اوصاف الهی است خداوند متعال، آخرین فرستاده خود را نیز به این وصف ستوده است «لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ» یقیناً پیامبرى از جنس خودتان به سویتان آمد که به رنج و مشقت افتادنتان بر او دشوار است، اشتیاق شدیدى به [هدایتِ‏] شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است‏. از دیگر بزرگان و پیشوایان الهی که به این صفت ستوده شده؛ امام رضا علیه السلام است. علامه مجلسی در بحارالانوار زیارتی را از امام جواد علیه السلام نقل می کند که در آن خطاب به امام رضا علیه السلام آمده است «السَّلَامُ عَلَى الْإِمَامِ الرَّءُوف‏ » سلام بر امامی که بر مبتلایان و بیچارگان عنایت و لطف ویژه دارد و در این مهربانیش کوچکترین ناملایمتی دامن‌گیر آنها نمی‌شود. «لَرَؤُفٌ رَحیمٌ ». رئوف به کسی گفته می‌شود که بر دیگری لطف و رحمت می کند و این مهرورزی او هیچ طعم تلخ و ناخوشایندی بر کام آن دیگری نمی گذارد. از ویژگی های امام رضا علیه السلام این است که مهر و عنایت او بی درد و ناراحتی، درمانگری می‌کند و شفا می‌دهد و با لطفی خاص از افتادگان و درماندگان، دستگیری می کند.»

ویژه نامه مناسبتی «دخیل پنجره فولاد» به همت بخش تاریخ و سیره معصومین مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در فضای مجازی منتشر شده است و از نشانی اینترنتی
http://www.tebyan.net قابل مشاهده است./912/پ202/ع

ارسال نظرات