۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۲۲۴۶۳

برگزاری نمایشگاه ولایت فقیه در اهواز

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت سالروز ورود شکوهمند رهبر کبیر انقلاب و در قالب برنامه‌های ستاد دهه فجر دانشگاه شهید چمران اهواز، نمایشگاه ولایت فقیه در سرسرای خانه فرهنگ این دانشگاه افتتاح شد.
ولايت فقيه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دائر شدن نمایشگاه مجموعه ای سیاه و سفید، برگزاری همایش حجاب و عفاف ، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری در بستان و گلباران کردن گلزار شهدای رامهرمز از جمله اخبار فرهنگی خوزستان هستند.


علیرضا مخبر دزفولی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران از برپای نمایشگاه«ولایت فقیه» در این دانشگاه خبرداد و اظهارداشت: هدف از برپای این نمایشگاه را تعمیق باورهای دینی دانشگاهیان و ترویج روحیه ولایتمداری خواند و تصریح کرد: در این نمایشگاه بیش از 40 تابلوی محتوایی به نمایش گذاشته شده ‌است که بازدیدکننده با خواندن آن‌ها یک دوره فشرده و موثر و مدون از مبحث ولایت فقیه را به‌طور مختصر والبته کاربردی پشت سر می‌گذارد.

این مقام مسؤول با اشاره به این که این نخستین‌بار است که از روش چاپ پیام‌ها و تصاویر نمایشگاه بر روی «ام دی اف» و نصب آن‌ها بر روی سه پایه‌های کوچک و کم حجم و سبک استفاده می‌شود، افزود: حمل و نقل آسان، حذف هزینه‌های سنگین و یکبار مصرف نصب «اسپیس فرم»، افزایش جذابیت پیام ها، تسهیل خواندن و تعمّق در پیام‌ها توسط بازدیدکننده و امکان جابجای سریع و انتقال نمایشگاه و گردش پیام‌ها در دانشکده‌های مختلف را از مزایای روش جدید در برپای نمایشگاه دانست.

مخبر دزفولی یاد آورشد: این نمایشگاه در ورودی ساختمان مرکزی دانشگاه، سرسرای دانشکده علوم و دانشکده‌هایی که درخواست کنند، در آینده نزدیک برقرار خواهد شد. 

وی با بیان این‌که در این نمایشگاه بررسی موضوع جایگاه حقوقی ولایت فقیه از دید تاریخی و نظرات علمای بزرگ شیعه در این خصوص و جملات بزرگان حوزه در مورد شخصیت حقیقی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در پیام‌های کوتاه و تاثیرگذار انجام گرفته است، اظهارداشت: ستاد گرامیداشت دهه فجر دانشگاه شهید چمران اهواز از همه دانشگاهیان عزیز برای بازدید از این نمایشگاه دعوت به‌عمل می آورد.

برگزاری همایش حجاب و عفاف در بستان

کاظم سواری دبیر کمیته همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان در این مراسم ضمن تشکر از دست اندرکاران همایش، حجاب و عفاف را از ثمرات انقلاب اسلامی ایران خواند و اظهارکرد: حجاب یکی از ضرورت‌های دین به حساب می‌آید که سبب حفظ جامعه به ویژه بانوان از مفاسد اجتماعی و اخلاقی می‌شود.

حجت الاسلام سواری با بیان این که اگر حجاب ظاهری و پاک دامنی با هم همراه شوند، بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی به حداقل می رسد، افزود: حجاب، دژ و قلعه ای برای پاسداری از گوهر عفاف است.

گفتنی است در این مراسم که به همت امور بانوان اداره اموزش و پرورش بستان تدارک دیده شده بود دانش آموزان با خواندن شعر ، دکلمه و اجرای زبیای گروه سرود فرزانگان دبیرستان حضرت فاطمه (س) جلوه زیبایی به این برنامه دادند.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنری در بستان

به مناسبت ایام دهه فجر، نمایشگاهی از آثار هنری و دستی با حرکتی جهاد گونه از طرف دانش آموزان منطقه بستان برپا شد.

در این نمایشگاه که در اولین روز از دهه فجر گشایش یافت، دانش آموزان دبیرستان 22بهمن منطقه بستان آثار هنری، صنایع دستی و همچنین نقاشی های خود را با موضوع انقلاب اسلامی ایران در معرض بازدید کنندگان به نمایش گذاشتند.

گلباران کردن گلزار شهدای رامهرمز

شهناز آتش دامن مسؤول مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رامهرمز اظهارداشت: به همت کانون پرورش فکری رامهرمز به مناسبت ایام دهه مبارک فجر کودکان و نوجوانان اعضای این مرکز با حضور در گلزار شهدا با آرمان‌های انقلاب تجدید بیعت کردند.

وی افزود: در این روز کودکان و نوجوانان به همراه مربیان کانون با در دست داشتن شاخه‌های گل به منظور قدر دانی از شهدای گرانقدر ایران زمین در محل شهدای گمنام حاضر شده و با قرائت قرآن کریم و اجرای سرود برنامه‌های گرامیداشت انقلاب را در این مکان مقدس آغاز کردند.

آتش دامن در پایان گفت: در این روز مربیان همچنین شخصیت این بزرگ مرد تاریخ را برای اعضا معرفی کردند.

گلزار شهدای انقلاب اسلامی اهواز افتتاح می شود

عبدالعزیز عچرش رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به تشریح عملکرد و افتتاح پروژه های جدید پرداخت و افزود:
براساس درخواست مادر یکی از شهدای انقلاب اسلامی مبنی بر متروک ماندن قبرهای شهدای انقلاب اسلامی در بهشت آباد اهواز، بنیاد شهید استان طی عملکردی اقدام به ساخت گلزار ویژه انقلاب اسلامی کرده است.

وی با بیان این که در حال حاضر 21 پروژه عمرانی در حال ساخت است، بیان داشت: فاز نخست مجتمع ورزشی ویژه جانبازان و خانواده های شهدا در کیانشهر اهواز به مساحت 40 هزار متر آماده بهره برداری خواهد بود.

عچرش با بیان این که در باب پژوهش کارهای ارزنده ای انجام شده است، خاطر نشان کرد: 10 مستند پیرامون شهدا در خوزستان ساخته شد که مستند نخلستان یکی از این 10 مستندی است که در حال پخش از شبکه یک سیما می باشد. همچنین 10 مستند فاخر دیگر در سال های آینده آماده خواهند شد. در این برنامه به جمع آوری خاطرات، آثار و وصیت نامه های شهدا توسط بنیاد شهید استان و چاپ آنها به صورت کتاب و جزوه پرداخته می شود.

وی با اشاره به ساماندهی ستادهای شاهد در مراکز آموزشی، اظهار داشت: در سال های اخیر کارهای ارزنده ای در سطح سایت اداری و تبلیغات شهری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان انجام شده است./9458 /پ202/ص

ارسال نظرات