۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۲۵۹۹
با شرکت 130 نفر از طلاب؛

دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت در خوزستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ بیست ششمین و هفتمین دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در شهرستان های شوش و مسجدسلیمان خوزستان برگزار شد.
دوره پودماني مرزباني از مکتب اهل بيت ويژه روحانيون زاهدان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بیست و هفتمین و هشتمین دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت(ع) در شهرستان های شوش و مسجدسلیمان خوزستان به مدت دو روز 16 و 17 بهمن ماه سال جاری در حوزه های علمیه شوش و مسجد سلیمان با حضور ائمه جمعه شهرستان ها و مدیران حوزه های علمیه برگزار شد.

براساس این گزارش، دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت در شوش با شرکت 130 نفر از طلاب و در مسجد سلیمان با شرکت 50 نفر از طلاب خواهر و برادر اجرا شد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام پاکدل و حجت الاسلام جنتی از مدرسان حوزه علمیه قم به عنوان استان در این دو شهرستان حضور یافتند که به بررسی و نقد فرقه های ضاله و منحرف پرداختند.

همچنین اساتید این دوره با ارائه اسناد معتبر، پخش کلیپ تصویری و ارائه تصاویر مستند از برخی فرقه های ضاله، به بیان انحرافات فکری، سیاسی و مذهبی فرقه ها پرداخت.

 ارائه تاریخچه ظهور فرقه ها پس از ارتحال نبی اکرم(ص)، سیاست استکبار از ایجاد تفرقه میان امت مسلمان و پاسخ به شبهات از جمله مباحث بیان شده در این دوره می باشند.

گفتنی است، در این دوره، بسته های فرهنگی محتوی نرم افزار و کتاب با مباحث نقد فرقه های ضاله و منحرف از سوی واحد فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم- نمایندگی خوزستان به طلاب شرکت کننده اهدا شد.

حجت الاسلام سید محمد امام امام جمعه شوش، روز گذشته در مراسم افتتاحیه دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) در حوزه علمیه شوش، جلوگیری از فعالیت فرقه های انحرافی و مبارزه با آنها را از رسالت های اصلی طلاب دانست و اظهار داشت: امروز طلاب و روحانیون همواره باید در همه صحنه ها حضور داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: طلاب حوزه علمیه با مبارزه های فکری و تربیتی، جذب جوانان به مساجد و حضور بیش از پیش در میان مردم، از نفوذ دشمنان جلوگیری کنند.

وی هدف استکبار را ایجاد تفرقه میان مسلمانان و فرقه سازی مذاهب عنوان کرد و ابراز داشت: امروزه دشمن به دنبال نفوذ در نیروهای خودی و ایجاد انحراف در دین مبین اسلام است؛ این دشمن خبیث که از نظام جمهوری اسلامی ایران زخم های بسیاری خورده است می خواهد، ملت را تبدیل به فرقه های کوچک نماید تا بتواند به راحتی نفوذ کند.

حجت الاسلام امام بیان داشت: ضروری است که طلاب و روحانیون حوزه های علمیه با فرقه های ضاله و سیاست های دشمنان آشنا شده تا بتوانند از انحراف جلوگیری کنند.

حوزه علمیه سنگر بزرگ مقابله با دشمنان اسلام است

در ادامه این همایش، حجت الاسلام فاضل چنانی مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، با بیان این که هر چیزی آفتی دارد، گفت: بنا بر روایات اسلامی، آفت دین، افراط و تفریط در اعتقادات است. دین اسلام، دین اعتدال و میانه روی است؛ از این رو دشمن در پی انحرف کردن این دین مبین از خط اعتدال است.

حجت الاسلام چنانی دشمنی با اهل بیت(ع) و قرآن کریم را هدف عمده استکبار دانست و ابراز داشت: سنگر بزرگ مقابله با اهداف شوم دشمنان، حوزه های علمیه و روحانیت است؛ بنابراین روحانیون و مبلغان باید در برابر هجمه های فرهنگی و همچنین نفوذ دشمن به دین مبین اسلام ایستادگی خود را حفظ کنند.

وی شرکت در دوره های نقد فرقه های انحراف، حضور در جلسه های علمی، استفاده از علمای دینی و متخصصان مکتب تشیع را یکی از راه های مسلح شدن در برابر دشمنان اسلام عنوان کرد و گفت: دوره مرزبانی از مکتب اهل بیت (ع) گامی مثبت در راستای جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام و همچنین دفاع از حریم مقدس اهل بیت (ع) است./945/پ202/ص
ارسال نظرات