۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۲۶۰۳
امام جمعه مینوشهر:

ولایت فقیه مهم‌ترین عامل پایداری نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر اصل اساسی خدا محوری را اجرای قوانین الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: باید برای تحقق این حاکمیت تلاش کرد که قشر نخبه و فرهنگی جامعه زمینه های پیاده کردن عدالت امام زمانی را در نظام اسلامی فراهم کنند.
حجت الاسلام جواد عادل پور امام جمعه مينو شهر
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت الاسلام محمدجواد عادل پور امام جمعه مینوشهر امروز در همایش هیأت های مذهبی، با اشاره به نقش هیأت های مذهبی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: هیأت های مذهبی در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نقشی مهم داشته و در دوران قبل از آغاز انقلاب اسلامی ایران با بصیرت افزایی در میان مردم زمینه های فروپاشی و سقوط حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: هیأت های مذهبی در سال های 42 و 57 با همکاری و تعامل با قشر فرهیخته و نخبه روحانیت قیام های مردمی علیه حکومت پهلوی را راه اندازی کرده و این نشان از تأثیر گذاری شایان هیأت های مذهبی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

امام خمینی(ره) جریان شناس، زمان شناس و حرکت شناس بود

این مقام مسؤول با اشاره به شخصیت و اهداف امام راحل (ره) گفت: امام خمینی(ره) جریان شناس، زمان شناس و حرکت شناس بود و خدا محوری از اهدافی بود که ایشان دنبال می کرد.

وی بیان داشت: اگر می خواهیم خدا محوری را دنبال کنیم باید احکام نورانی اسلام، قوانین الهی را به طور شایسته در این نظام اجرا کنیم.

حجت الاسلام عادل پور اظهار داشت: در همه عرصه ها قداست یک مملکت و نظام به اسم، رسم، شعار و به یک نشانی از اسلام نشان دادن نیست بلکه قداست یک نظام به اجرای احکام اسلامی است که حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال آن بوده و هستند.

امام جمعه مینوشهر تأکید کرد: اصل اساسی خدا محوری اجرای قوانین الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید برای تحقق این حاکمیت کمک کنیم.

استاد حوزه علمیه گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش زیادی برای برقراری عدالت اجتماعی کرده اما همچنان تا عدالت کامل اجتماعی فاصله زیادی مانده و باید در این رابطه تلاش های شایانی انجام داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی مینوشهر با بیان این که مهم‌ترین عامل پایداری نظام اسلامی در برابر توطئه های دشمنان ولایت فقیه است، تأکید کرد: همه انقلاب ها در معرض خطرند و ممکن است دچار تحریف شوند اما آنچه که تا کنون انقلاب اسلامی ایران را حفظ کرده رهنمودها و درایت مقام معظم رهبری نسبت به توطئه های دشمنان است که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران توانسته تا کنون جمهوریت اسلامی را به صورت 100 پیاده کند.

حجت الاسلام عادل پور در پایان سخنان خود با اشاره به نقش هیأت های مذهبی در حفظ انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر مسجد و حسینیه به عنوان یک پایگاه مذهبی در حفظ انقلاب اسلامی نقشی مؤثر ایفا می کند، خطبا و روحانیان عرصه های دینی نیز باید در این سنگرها نسبت به توطئه های دشمنان بصیرت افزایی کرده و مردم را به سوی آموزه های ناب اسلامی سوق هند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات