۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۲۷۴۵

کارگروه های تخصصی بنیاد نهج البلاغه اردبیل راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس بنیاد نهج‌البلاغه اردبیل از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و عملیاتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه استان خبر داد.
نهج البلاغه
رحیم انوری، رییس بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: تلاش ها و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان برای راه اندازی شعبه بنیاد نهج‌البلاغه در اردبیل جای بسی تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: این بنیاد تاکنون قبل از اردبیل تنها در استان خراسان رضوی گشایش یافته و فعالیت داشته است که به یقین استان حسینی و علوی اردبیل به لحاظ سابقه درخشان مذهبی و تاریخی خود استحقاق آن را داشته که میزبان فعالیت های این بنیاد علوی باشد.

انوری با بیان این که زمینه‌های زیادی برای شناخت هرچه بیشتر امیر مؤمنان علی(ع) در ایران اسلامی و نیز کشورهای جهان وجود دارد، تصریح کرد: همگان وظیفه داریم با عمل به توصیه های آن امام همام، در تحقق جامعه آرمانی علوی بیش از گذشته قدم برداریم.

رییس بنیاد نهج‌البلاغه استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که محوریت برنامه های بنیاد با جوانان و در راستای شناخت سیره مولای متقیان علی(ع) است، گفت: برنامه های مختلفی برای اجرا در سطوح مختلف پیش بینی شده که همه با هدف ترویج فرهنگ علوی خواهند بود.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه‌های تخصصی و عملیاتی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه استان خبر داد و گفت: این کارگروه های تخصصی هر یک در حوزه های مختلف به هم اندیشی و اجرای برنامه های استانی در راستای اهداف بنیاد خواهند پرداخت که در این راستا از نخبگان حوزوی و دانشگاهی بهره مند خواهیم شد.

انوری همچنین ایجاد سایت آنلاین از سوی جوانان علاقه‌مند، کتابخانه مجازی و برگزاری محافل و نشست‌های گوناگون در مساجد و مراکز فرهنگی استان اردبیل برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با شخصیت والا و خطبه‌های علی(ع) را از دیگر برنامه های این بنیاد در آینده اعلام کرد./935/ت302/س
ارسال نظرات