۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۲۲۹۰۹
رییس مجلس شورای اسلامی:

احزاب به جای اختلاف در پی اتحاد باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه احزاب ما عمیق نیستند و این نقص در آنها دیده می شود که در زمان حضور در میادین به دنبال ایجاد اتحاد و تشکل های مختلف هستند و این گونه عملکردها تشکیلات مدنی در کشور را ریشه دار نخواهد کرد.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، عصر پنج شنبه در جمع طلاب و فضلای استان فارس، به تبیین و بررسی سیاست های داخلی و خارجی کشور پرداخت و به تاثیر گذاری انقلاب اسلامی در کشورهای منطقه اشاره و افزود: انقلاب ایران در ایجاد بلوغ فکری در مسلمانان نقش اساسی ایفا کرد و تندروی و تهدیدات دشمنان به خاطر همین اثر گذاری است.

رییس مجلس شورای اسلامی، یکی از نقاط قوت کشور را اجرای عدالت دانست و عنوان کرد: ایجاد امکانات در مناطق محروم و به دست آوردن فناوری های پیشرفته که برخی ار آنها در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد از اقدامات مثبت کشور است.

لاریجانی، در ادامه از برخی عملکردهای دولت انتقاد کرد و گفت: در بعضی موارد از ظرفیت های سیاسی کشور به خوبی استفاده نشده و با نگاه مصرفی، سرمایه ها و توانمندی های کشور را کاهش داده ایم.

رییس فراکسیون اصولگرایان، همچنین اضافه کرد: وضعیت تورم مناسب نیست و در کشوری که رونق اقتصادی و منابع گسترده دارد نباید وضعیت اقتصادی اینگونه باشد.

وی عملکرد دولت در عرصه فرهنگ را مورد نقد و بررسی قرار داد و تصریح کرد: یکی از اشکالات ما این است که فرهنگ، جنبه ابزاری پیدا کرده و با آن برخورد سیاسی می شود، اگر به فرهنگ توجه شود اقتصاد ما رونق می گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید تلاش کرد تا در کشور همگرایی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: عقاید و سلایق مختلفی در جامعه وجود دارد اما در چهار چوب قانون و نظام باید به وحدت رسید تا توانمندی سیاسی ما افزایش یابد.

لاریجانی، ادامه داد: افراد و سلایق مختلف در انتخابات حضور پیدا کند، افراط و تفریط در این زمینه صحیح نیست در زمان دوم خرداد به گونه ای و امروز نیز به شکلی دیگر افراط و تفریط می شود.

رییس فراکسیون اصولگرایان، با بیان اینکه دشمنان در این چند سال اخیر تحریک شده و خیال می کنند در کشور همبستگی وجود ندارد، عنوان کرد: با اتحاد خود نشان دهیم که اگر اختلاف نظری در کشور وجود دارد به خاطر اختلاف قرائت ها است و مسوولان بر سر مبانی انقلاب و اصول ارزش ها مشترکند.

وی یک نمونه از تجلی وحدت را حضور همه جانبه در راهپیمایی 22 بهمن توصیف کرد و ابراز داشت: 22 بهمن وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست و متعلق به متن مردم است، ممکن است برخی رجال سیاسی از بعضی رفتار های اقتصادی دلخوری داشته باشند اما این امر نباید در اصل ماجرا خللی ایجاد کند.

رییس مجلس شورای اسلامی، هم راستایی و تبعیت از رهبری را یکی از ویژگی های مثبت مجلس هشتم ارزیابی کرد و اظهار داشت: مجلس هشتم در مسایل مختلف پشتیبان رهبری بود و این برای کشور ما ضروری است که یک نهاد مردمی در مسایل اساسی پشتیبان رهبری باشد تا ایشان بتوانند کشتی انقلاب را به سرانجام برسانند.

لاریجانی، حضور افراد متخصص در مجلس را به نفع نظام خواند و عنوان کرد: بخشی از این حضور نخبگان به برنامه ریزی و مقداری از آن به رای مردم بستگی دارد اما اگر نخبگان سیاسی در این زمینه هم فکر می شدند این امر محقق می شد.

رییس مجلس شورای اسلامی، از عملکرد برخی احزاب و گروه ها در آستانه انتخابات مجلس نهم انتقاد کرد و افزود: متاسفانه احزاب ما عمیق نیستند و این نقص در آنها دیده می شود که در زمان حضور در میادین به دنبال ایجاد اتحاد و تشکل های مختلف هستند و این گونه عملکردها تشکیلات مدنی در کشور را ریشه دار نخواهد کرد.

رییس فراکسیون اصولگرایان، در ادامه به برخی تخریب ها که در قم علیه وی مطرح می شود اشاره کرد و افزود: عنوان شده که بنده در شهرک قدس در حال برج سازی هستم، این خلاف واقع است و غیر از منزل مرحوم پدرم در قم حتی یک متر زمین هم ندارم.

لاریجانی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع جامعه مدرسین نسبت به شما چیست، عنوان کرد: نمی خواهم کسی خود را هزینه من کند، بنده بر اساس وظیفه و توصیه مراجع تقلید و مقام معظم رهبری وارد صحنه انتخابات شدم و این طور نیست که فشار بیاورم تا من را تایید کنند.

لاریجانی درباره کسب اجازه از مقام معظم رهبری در سفرهای خارجی گفت: در ملاقات های خارجی تا از رهبری اجازه نگیرم کاری انجام نمی دهم، همه مسوولان باید احترام و حرمت ولایت فقیه را حفظ کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به انتقادی که از عملکرد وی در فتنه 88 شده بود، گفت: من را متهم کردند که به موسوی تبریک گفته ام وقتی دلیل طرف مدعی را خواستم، گفت: اگر این طور نیست پس تکذیب کنید. در فتنه 88 جزو کسانی بودم که بیشترین صحبت ها را انجام دادم اما ادبیات من مرگ بر این و آن نیست بنای من بر آرامش کشور است تا در گروی آن حرکت ایجاد شود، و از روز اول اذعان کردم که هر کس می خواهد تظاهرات کند و یا اعتراضی دارد باید در چهار چوب قانون باشد.

وی در پاسخ به سوالی که عملکرد آقای هاشمی رفسنجانی را چگونه ارزیابی می کنید، ابراز کرد: وی خدمات زیادی داشته و ممکن است ضعف هایی هم داشته باشد اما معتقدم که در سابقه و در طول انقلاب زحمت کشیده و در برخی از قسمت ها هم رفتار و افکار وی را نمی پسندم./927/پ202/ج

ارسال نظرات