۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۲۹۲۲
امام جمعه قم:

مردم با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن ثابت می کنند در مقابل تهدیدات دشمنان خم به ابرو نمی آورند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم، با تاکید بر حضور پرشور مردم در راهپیمایی دشمن شکن یوم الله22 بهمن، این حضور را دارای پیام های متعدد دانست و گفت: مردم با حضور پرشورشان ثابت خواهند کرد در مقابل تهدیدات دشمنان خم به ابرو نمی آورند.
آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، ایام الله دهه مبارک فجر را گرامی داشت.

وحدت، ارمغان بزرگ بعثت پیامبر

امام جمعه قم، وحدت و همدلی در جامعه اسلامی را ارمغان بعثت پیامبر(ص) دانست و با گرامی داشت هفته وحدت، گفت: متاسفانه به دلیل انحراف از مسیر پیامبر جامعه اسلامی گرفتار مشکلات بسیاری شد.

وی از وحدت به عنوان یکی از مهم ترین اولویت ها و نیازهای جهان اسلام یاد و تصریح کرد: امروز جهان اسلام با حضور یک و نیم میلیارد جمعیت می تواند در دنیا حرف اول را بزند، امروز جهان اسلام از ذخایر ارزشمند الهی همچون نفت برخوردار است، امت اسلام اگر وحدت داشته باشند می توانند یک روز به عنوان قدرت جهانی مطرح شوند و بدرخشند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مدافع وحدت در بین جوامع اسلامی بوده است و هر کجا مشکلی پیش آمده ما کمک کرده ایم و به مدد مسلمانان در سراسر دنیا شتافته ایم و در حقیقت این راه ادامه حرکت رسول الله(ص) است.

وی در ادامه خواستار حضور پرشور آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز 22 بهمن شد و تاکید کرد: با گذشت سی و سه سال از عمر انقلاب، ملت ایران در صحنه مانده اند و در این مسیر استقامت و وفاداری خود را به نظام اسلامی و امام و شهدا ثابت کرده اند.

خطیب جمعه قم خواستار تبیین شرایط قبل از انقلاب و تشریح دستاوردهای نظام مقدس اسلامی برای جامعه به ویژه نسل جوان شد و گفت: امام با اتکای به اسلام و ایمان به قدرت مردم، آنها را به میدان آورد و ملت با دست خالی در مقابل رژیم و حامیان جهانی او به پیروزی رسید و رژیم شاه را به زباله دان تاریخ انداخت.

وی با تشریح ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران، گفت: امام حکومتی بر پایه دین، اسلام و قرآن استوار کرد، ویژگی بعدی و رهاورد بزرگ انقلاب ما برای ملت های مظلوم دنیا این بود که به ملت ها خودباوری بخشید و امروز موج بیداری اسلامی از حرکت توفنده ملت بزرگوار و رشید و انقلابی ایران نشات گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی را ایفا کرده اند، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن پیام های مختلفی را به همراه دارد، پیام نخست این است که دنیا بداند ملت ایران بر اصول و مبانی خود پایدار است، پیام دیگر تجدید پیمان با نظام، امام و رهبری است و مردم با حضورشان ثابت خواهند کرد در مقابل تهدیدات دشمنان خم به ابرو نمی آورند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: با این حضور ثابت می کنیم مردم نسبت به آینده انقلاب اسلامی امیدوارند و این انقلاب را به دست کفایت حضرت ولی عصر(عج) خواهند سپرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران، تاکید کرد: خطابه ای که ایشان ایراد کردند جامع، حکیمانه و زیباترین خطابه اسلامی بود و باید در دنیا به ثبت برسد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به بهترین شکل ممکن نقاط قوت و ضعف نظام را تبیین کردند، گفت: همان گونه که ایشان فرمودند ما توانسته ایم بر بسیاری از چالش ها پیروز شویم و پیشرفت های حیرت آوری داشته ایم و اثرگذاری در مسائل منطقه از ویژگی های انقلاب اسلامی بوده است.

امام جمعه قم با اشاره به برخی از نقاط ضعف کشور، تاکید کرد: مقام معظم رهبری عدم هماهنگی بین پیشرفت های علمی و اخلاقی را مورد اشاره قرار دادند، انتظار این است که با توجه به ضعف هایی که در این خصوص داریم در این راستا اقدام کنیم تا به موازات پیشرفت های علمی در عرصه اخلاقی نیز به جایگاه شایسته ای برسیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به سالگرد موج بیداری اسلامی، اظهار داشت: ظرف یکسال گذشته چهار دیکتاتور دچار سقوط و فروپاشی شدند، اما ملت بحرین همچنان مظلوم و دچار سانسور شدید خبری هستند اما به فضل الهی این ملت نیز پیروز خواهند شد.

استاد حوزه خطاب به اشغالگران بحرین،گفت: دست از این حرکت ها بردارید و گرنه در مقابل خشم امت اسلامی قرار خواهید گرفت.

حضور پرشور مردم در انتخابات دشمن را زمین گیر خواهد کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، مشارکت مردم را یک اصل اساسی عنوان و اضافه کرد: امروز دشمن به حضور مردم پای صندوق های رای چشم دوخته است و حضور پرشور، دشمن را زمین گیر خواهد کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه انتخابات باید رقابتی و سالم باشد و نباید امنیتی شود که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد، گفت: کاندیداها و حامیان آنها به تخریب یکدیگر نپردازند، بداخلاقی نکنند، چراکه در فضای جامعه اسلامی، بداخلاقی کردن روح رسول الله(ص) را می آزارد.

وی با بیان اینکه کاندیداهای انتخابات وعده های دروغین به کسی ندهند و از متصل شدن به جریان های قدرت و ثروت پرهیز کرده و از قانون عدول نکنند، خطاب به رسانه ها گفت: به شایعات دامن نزنید، فضای سالم انتخاباتی در جامعه به وجود بیاورید تا شاهد انتخاباتی سالم و در تراز جامعه اسلامی باشیم. /924/پ201/ج

ارسال نظرات