۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۲۳۱۸۲
عناوین چند خبر فرهنگی از خوزستان؛

بهره برداری از دو باب خانه عالم در شوشتر

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از دو باب خانه عالم در شوشتر، افتتاح نمایشگاه کتاب بصیرت در هندیجان مهم ترین عناوین چند خبر فرهنگی از استان خوزستان است.
خانه عالم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، بهره برداری از دو باب خانه عالم در شوشتر، افتتاح نمایشگاه کتاب بصیرت در هندیجان، میزبانی خوزستان در طرح گردشگری کانون های مساجد کشور و برگزاری محفل انس با قرآن در خرمشهر از عناوین چند خبر فرهنگی از استان خوزستان محسوب می شوند.

دو باب خانه عالم در شوشتر بهره‌برداری شد

حجت الاسلام حیدر شهریاری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان از بهره برداری دو باب خانه عالم در شهرستان شوشتر خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر در ادامه سخنان خود ابراز داشت: دو باب خانه عالم در روستاهای پیرگاری و سردارآباد واقع شده و با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی و اهالی روستا احداث شده است.

وی با تاکید بر اینکه اهالی روستاهای مذکور نیز در این باره همکاری زیادی داشته‌اند، تأکید کرد: در مجموع بیش از 300 میلیون ریال برای احداث این دو باب خانه عالم از طرف اداره تبلیغات اسلامی هزینه شده است، بقیه مخارج ساخت این خانه‌های عالم از سوی اهالی روستاهای مذکور تأمین شده است.

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: انشاء الله با استقرار مبلغان روحانی در این دو روستای محروم شاهد گسترش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی باشیم.

نمایشگاه کتاب بصیرت و انقلاب در هندیجان افتتاح شد

همچنین سیدعارف مهدی‌نیا، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان از افتتاح نمایشگاه کتاب بصیرت و انقلاب اسلامی با بیش از پنج هزار عنوان کتاب در زمینه‌های انقلاب اسلامی، دین و مذهب خبر داد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: این نمایشگاه با 15 درصد تخفیف در محل مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس هندیجان دایر شده و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی همه روزه از ساعت 8 صبح می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با بیان این که هدف از برگزاری این نمایشگاه آشنایی بیشتر جوانان با فرهنگ کتابخوانی است، تصریح کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شهرستان می‌تواند نقش عمده‌ای را در ارتقای سطح آگاهی نسل جوان از مسائل روز ایفا کند.

خوزستان میزبان طرح گردشگری کانون های مساجد کشور است

حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از میزبانی خوزستان در طرح گردشگری کانون های مساجد کشور خبر داد.

وی در ادامه افزود: با ابلاغی که از ناحیه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از مدت ها قبل صورت گرفت ابتکار خوبی در حوزه گردشگری انجام شد و طی آن اماکن فرهنگی، تاریخی، توریستی، مذهبی و نقاط قوت و فعالیت های کانونی در سطح کشور مورد بازدید، ارزیابی و بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان این که خوزستان به عنوان میزبان برگزاری این طرح می باشد ابراز داشت: از 25 تا 28 بهمن، از هر استان یک نفر از مدیران کانون های مساجد، میهمان خوزستان است، همچنین در این برنامه معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های مساجد و هیئت همراه نیز حضور دارند.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری این طرح در خوزستان، در ایام عزیمت کاروان های راهیان نور تعیین شد تا میهمانان از این فرصت استفاده کرده و یاد و خاطره شهدا، رزمندگان و ایثارگران 8 سال دفاع مقدس را زنده کنند.

محفل انس با قرآن در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد

‌محفل انس با قرآن به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با تعالیم و آموزه‌های دین اسلام و آشنایی با احکام با حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان خرمشهری به همراه خانواده آنها در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

کاظم حیاتی، رئیس اداره آموزش و پرورش خرمشهر در این مراسم اظهارد اشت: قرآن انیس و مونس مومنان و انسان‌های خداترس و با ایمانی است که سعادت و خوشبختی خود را در عمل به آن و شقاوت و بدبختی خود را در دوری از آن می دانند.

حیاتی ادامه داد: بهترین افراد کسانی هستند که براساس گفته پیامبراکرم (ص) قرآن را بیاموزند و به دیگران آموزش دهند.

رییس اداره آموزش و پرورش خرمشهر در ادامه با تقدیر از دانش‌آموزان و فرهنگیان شهرستان برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن اظهار کرد: حضور فرهنگیان با بصیرت و آحاد و اقشار مختلف مردم نشان‌دهنده اتحاد و همبستگی ایرانیان و تجدید بیعت آنها با آرمان‌های امام و انقلاب و همچنین اعلام نفرت و انزجار از دشمنان این نظام بود.

حیاتی در پایان گفت: امیدواریم این اتحاد و انسجام در بین مردم غیور ایران و به ویژه نسل جوان ادامه داشته و موجب حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران شود./9464/پ201/س
ارسال نظرات