۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۵۸۶
رییس حوزه های علمیه خوی:

جوامع بشری نیازمند کتب تفسیری جدید هستند

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در جمع فارغ التحصیلان دانشکده علوم قرآنی خوی گفت: با توجه به بوجودآمدن حکومت های مردمی در کشورهای اسلامی، جوامع اسلامی ما نیازمند کتب تفسیری جدید در همه زمینه های علوم بشری است.
جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشکده علوم قرآني خوي جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشکده علوم قرآني خوي جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشکده علوم قرآني خوي جشن فارغ التحصيلي دانشجويان دانشکده علوم قرآني خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده علوم قرآنی خوی روز گذشته با حضور حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه و نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام موسوی شکوری در این جلسه با تمسّک به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) اذعان داشت: یکی از برکات و فواید اُنس با معارف قرآن رسیدن به مرحله شرح صدر و نورانیّت باطن است.

جامعه ای که به نورانیت باطنی برسد شکسته نمی شود

وی در ادامه با اشاره به «تشرح الصدور و تستنیر السرائر» اظهار داشت: خداوند خطاب به رسولش می فرماید «الم نشرح لک صدرک» چراکه اگر جامعه ای به مرحله شرح صدر و نورانیت باطنی برسد در مقابل مشکلات و مصائب شکسته نمی شود.

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به پیشینه قوی فرهنگی و سابقه هشتصد ساله حوزه علمیه خوی بیان داشت: دانشکده علوم قرآنی خوی از معدود دانشکده هایی است که از سال 1373 همزمان با سایر دانشکده های علوم قرآنی تأسیس شد و از ابتدای تأسیس تاکنون تعداد زیادی از دانش پژوهان و علاقه مندان به علوم قرآنی در این دانشکده تربیت یافته اند.

دانشکده های علوم قرآنی، رسالت جهانی دارند

وی با تأکید بر جهانی بود رسالت قرآن، خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی مهذب، متعهد، متخصص و کارآمد برای تدریس، تحقیق، برنامه ریزی در زمینه فرهنگ و معارف قرآنی در حد پاسخگویی به نیازهای جوامع اسلامی و همچنان تربیت معلم، داور، قاری، حافظ، مبلغ و مفسر قرآن از جمله رسالت های سنگین دانشکده های عوم قرآنی به شمارمی رود که با توجه به جهانی بودن رسالت قرآن می توان گفت دانشکده های علوم قرآنی از رسالت جهانی برخوردار هستند.

جوامع اسلامی نیازمند کتب تفسیری جدید

نایب رییس مرکز مدیریت آذربایجان غربی در ادامه با اشاره بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: با توجه به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و بوجودآمدن حکومت های مردمی در کشورهای اسلامی، جوامع اسلامی ما شدیدا نیازمند به کتب تفسیری جدید در تمامی زمینه های علوم بشری است.

وی تأثیر پذیری از فرهنگ های وارداتی و علم زدگی را از جمله ضایعات جوامع علمی کشورهای اسلامی عنوان و تأکید کرد: این آسیب ها باید از طریق توسعه فرهنگ و علوم قرآنی زدوده شود.

رییس حوزه های علمیه خوی در پایان خطاب به دانشجویان دانشکده علوم قرآنی بیان داشت: فراگیری ادبیات عرب با متدهای قوی و کارآمد اعم از علوم صرف، نحو، معانی بیان، بدیع، منطق و لغت از ضرورت های اجتناب ناپذیر دانشکده های علوم قرانی و حوزه های علمیه برای درک و فهم هرچه بهتر معارف قرآنی به شمار می رود.

درخشش دانشجویان دانشکده علوم قرآنی در مسابقات علمی مختلف

ولی نوروزی، رییس دانشکده علوم قرانی خوی در ابتدای این جلسه با تبریک فارغ التحصیلی جمعی از دانشجویان دانشکده علوم قرانی اظهارداشت: الحمدالله با عنایت خداوند و تلاش دانشجویان امسال شاهد قبولی 34 نفر از دانشجویان این دانشکده از کارشناسی ارشد هستیم که نشان از تلاش شبانه روزی دانشجویان و استادان محترم است.

وی در ادامه به بیان موفقیت های علمی دانشجویان دانشکده علوم قرانی خوی در سال های اخیر پرداخت و گفت: انتخاب خانم «بتول مرادی» به عنوان نفر برتر مسابقات کشوری دانشگاه آزاد سراسرکشور، کسب رتبه برتر مسابقات جشنواره ملی مطالعات قرآنی دانشجویان سراسرکشور توسط خانم «فریده نصرتی»، کسب رتبه سوم کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال88 و رتبه دو رقمی کنکور سراسری ارشد سال 89 ، کسب مقام اول و دوم المپیاد علمی در قطب چهار کشوری و همچنین درخشش دانشجویان در مسابقات بسیج در رشته حفظ 20 جزء و تفسیر و راه یابی به مرحله کشوری نمونه هایی از موفقیت های درخشان دانشجویان این دانشکده به شمار می رود./938/پ203/س

ارسال نظرات