۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۵
کد خبر: ۱۲۳۷۹۵
رییس شورای اسلامی شهر تهران:

بصیرت انتخاب تنها برای مردم نیست؛ کاندیداها نیز باید بصیرت مدار باشند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی شهر تهران، تخریب های انتخاباتی را موجب شکست اتحاد امت و گسست اجتماعی دانست و گفت: مناظرات گرچه شور انتخاباتی ایجاد می کند اما باید با رعایت حد و مرزهای خود باشد نه اینکه به تخریب و بغض و عداوت برسد، برای گرم شدن تنور انتخابات نباید به هر کاری دست زد.
مهندس چمران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران شب گذشته در همایش بزرگداشت شهدای جهاد علمی در دانشکده مهندسی مشهد اظهار کرد: ابتکارات و دانش امروز مرهون تنگناهای روزهای نخستین انقلاب و دوران دفاع مقدس است که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب ما را به شکوفایی علمی رساند تا جایی که دشمن راهی وحشیانه و غیرانسانی به نام ترور دانشمندان را به عنوان روش مقابله با این شکوفایی در پیش گرفته است. غافل از اینکه دانشمندان ما نیز همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، از شهادت باکی ندارند، همه ما حاضریم جان خود را برای حفظ مکتبمان فدا کنیم.

وی با اشاره به ادعای متمدن بودن جهان امروز تمدنی که دانشمند را ترور می کند برای اینکه دانش به دیگران نرسیده و در انحصار عده ای خاص قرار گیرد آن هم برای استفاده در جهت منافعشان، چه ارزشی دارد. ارزش دانش به نشر و گسترش آن و استفاده در مسیر پیشرفت بشر است. امریکا دم از تمدن می زند در حالی که برای نخستین و دومین بار، بمب اتم را در کشتار انسان ها آزمایش کرده است. لذا به این وعده و وعیدهایشان که ما نقشه جنگ را زیر میز برده ایم نمی شود اعتماد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس، تصریح کرد: برهه کنونی، دوران بصیرت انتخاباتی است و بصیرت باید همچون حماسه 9 دی 1388 در جامعه موج بزند.

وی افزود: در این میان، مردم به لحاظ بینش و بصیرت همیشه پیشتاز و در صحنه بوده اند و این خواص هستند که باید هشیار بوده و در پی جنگ قدرت و گسست اجتماعی نباشند.

چمران ابراز داشت: امروز مسلمانان جهان آگاه و آماده یک خیزش عظیم اسلامی با الگوی انقلاب اسلامی ایران هستند هرچند که در آغاز نام بهار عربی را یدک کشیدند تا مبادا به انقلاب ما متصل شود. بنابراین همه حرکت ها و حضور ما در صحنه برای جهانیان خصوصا منطقه بیداری اسلامی، الگوست و این الگو شدن ما بزرگ ترین خطر برای دشمن محسوب می شود.

دبیر کل شورای مرکزی بسیج مهندسین ادامه داد: انرژی هسته ای و دستاوردهای علمی را خودشان هم دارند و این ها تنها بهانه ای برای رفع خطر الگو شدن ایران است؛ مسأله استکبار جهانی، مکتب ماست که برای جهانیان اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی الگو شده است.

چمران خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی که کوچکترین حرکات ما تحت نظر است باید دید رقابت های انتخاباتی ما چگونه است، یکدیگر را بی جا تخریب و تخطئه می کنیم و حاضریم برای رسیدن به قدرت خدمات دیگران را زیر سوال ببریم غافل از اینکه این تخریب ها در واقع الگو شدن ما را تخریب می کند و چهره نادرستی از انقلاب اسلامی به نمایش می گذارد و به بیداری اسلامی ضربه می زند.

وی با اشاره به سخن یک افریقایی در دوران دفاع مقدس خطاب به شهید چمران که « اگر انقلاب شما به شکست بینجامد ما چند قرن دیگر هم نمی توانیم سر بلند کنیم...»، تأکید کرد: برای انتخاب اصلح، بصیرت لازم است نگذارید امیدی که با انقلاب اسلامی در امت اسلام دمیده شده به ناامیدی برسد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران، رسالت نخبگان جامعه را گوشزد کردن بصیرت مداری دانست و با اشاره به تفرق اصولگرایان گفت: بصیرت انتخاب را باید در مسوولان هم ایجاد کرده و برای حفظ یکپارچگی ملت تلاش کنیم. تجربه ثابت کرده است که درگیری ها و تخریب های انتخاباتی پس از انتخابات نیز استمرار خواهد داشت چنانکه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اتفاق افتاد و این بغض و عداوت رقبا و طرفدارانشان همچنان باقی ماند.

چمران، ادامه تخریب ها را موجب شکست اتحاد و گسست اجتماعی دانست و افزود: خدمت به مردم اگر هدف نباشد، دنیا و عقبی را از دست داده ایم، مسیر شهدا، اتحاد و اتفاق بود، با الگوگیری از آن ها و خصوصا شهدای علمی، از تخریب پرهیز کنید.

گفتنی است در آغازاین نشست به صورت تلفنی با همسر شهید احمدی روشن گفت و گو شد./930/پ202/ج
ارسال نظرات