۰۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۲۳۹۹۹
عضو خبرگان رهبری:

جاری شدن فرهنگ ولایی در تمام شئون زندگی حیاتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تاکید بر این که جاری شدن فرهنگ ولایی در تمام شئون زندگی امری حیاتی است، گفت: ولایت رمز سعادت دنیا و آخرت است.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، روز گذشته در همایش مربیان، معاونین پرورشی و مشاوران تربیتی نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فرائض مهم در فروع دین، اهمیتی مهم در دوام و بقای جوامع اسلامی دارد.

وی با بیان این که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، خاطرنشان کرد: این فریضه برنامه اصلاحی اسلام است، تمام عبادات و واجبات یک طرف، اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر کنیم و اجازه ندهیم قبح قبیح شکسته شود افضل‌ترین اعمال است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید به حیطه اصلاح حکومت نیز کشیده شود، خاطر نشان کرد: جاری شدن فرهنگ ولایی در تمام شئون زندگی امری حیاتی است، چراکه ولایت رمز سعادت دنیا و آخرت است مادامی که زمینه ولایت پذیری در جامعه باشد، اصلاح صورت نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به نقش مربیان تربیتی در اصلاح ساختارهای اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی اظهار داشت: سنت‌های الهی باید وارد کتاب‌های درسی و کلاس های مدارس شوند تا مقصد جهان با جهالت پیش نرود، مربیان تربیتی تا حصار زمان و مکان را نشکنند نمی‌توانند دانش‌آموزانی در طراز حیات طیبه تربیت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به وضعیت نابسمان غرب در حوزه تربیت و تعالی بشر اظهار داشت: شعار غربی‌ها هر ایرانی یک سایت مستهجن است، غرب برای رسیدن به این هدف تزریق مالی وحشتناکی انجام می‌دهد اما در مقابل ما نیز بیکار ننشسته ایم و با تشکیل حلقه‌های صالحین این تحرکات غرب را خنثی می کنیم.

وی با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم الگوهای بیگانه با ارزش‌های دینی و اسلامی درست شود، اظهار داشت: این انقلاب و جایگاه فعلی نظام اسلامی با هزینه‌های زیادی بدست آمده، باید دانست که اگر چنین فشارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به کشوری وارد می‌شد، سقوط دولت آن به دو هفته نمی کشید.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که در دنیای امروز هر کس قدرت علمی داشته باشد، غالب خواهد شد، گفت: امروز ایران اسلامی با معرفی الگوی کامل اسلامی و تئوری ولایی خود، علم را با دین آمیخته و مشاهده می‌کنیم که ایران امروز در جهان به چه مقام و منصبی دست یافته است./935/پ202/س
ارسال نظرات