۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۲۶۴

سمینار بررسی ابعاد جنبش وال استریت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سمینار « وال استریت دریچه ای رو به جهانی نو » به همت واحد سیاسی کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
جنبش وال استريت
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، سمینار « وال استریت دریچه ای رو به جهانی نو » به همت واحد سیاسی کانون وحدت اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز امروز با حضور دانشجویان و اساتید این مرکز آموزش عالی برگزار شد.

محمد مالجو استاد دانشگاه تهران در سخنانی اعتراضات جنبش وال استریت را واکنشی به ظهور بحران اقتصادی در سطح جهان دانست و افزود:در سال1970 نظام سرمایه داری دچار بحران ساختاری شد و بیکاری وتورم روبه افزایش گذاشت.

این نویسنده و تحلیل گر مسائل اقتصادی واجتماعی تصریح کرد :مقررات زدایی دربخش های گوناگون اقتصادی، خصوصی سازی در بخش هایی مانند آموزش، بهداشت و برخی خدمات دولتی و روگردانی دولت از سیاست های مالی از مهمترین سیاست های آمریکا میبرای مقابله با جنبش وال استریت است.

وی ادامه داد: کاهش شدید درمخارج اجتماعی دولت،تضعیف اتحادیه های کارگری،موقتی سازی نیروی کار و گرفتن امنیت شغلی برخی از مهمترین سیاستها درآمریکا می باشد که برای مقابله با این بحران به اجرا گذاشته شد.

مالجو در بخش دیگر سخنان خود به تشریح اجرای این سیاستها تا دهه 90 و دلایل موفقیت های آنها پرداخت و در ادامه به مسائل ایجاد بحران اقتصادی از سال90 تا سالهای اخیر پرداخت./935/د102/ص
ارسال نظرات