۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۲۵۰۷۸
در رشت؛

کنگره ملی امام علی آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کنگره ملی امام علی(ع) به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با حضور مسؤولان شهر رشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.
امام علي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، کنگره ملی امام علی(ع) به‌همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با حضور مهدی سعادتی استاندار گیلان، حجت‌الاسلام عادلی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام صدیق عربانی، امام جمعه شهر رشت صبح امروز در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در این مراسم افزود: کار اجرایی برگزاری کنگره ملی امام علی(ع) با بهره برداری از تجربیات اساتید دانشگاهی از سه ماه پیش با تشکیل دبیرخانه و کمیته های اجرایی، علمی و اطلاع رسانی آغاز شد.

حجت الاسلام ولی عادلی ادامه داد: ابعاد سیاسی غدیر، امام علی(ع) و برخورد با فتنه‌گران و دشمن‌شناسی از دیدگاه امام علی(ع) از مهم ترین محور های ارائه مقاله به این کنگره بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در خصوص موضوعات مقالات در محور فرهنگی و اجتماعی گفت: جامعه سالم از نگاه امام علی(ع)، جاذبه و دافعه امام علی(ع)، امر به معروف و نهی از منکر در کلام امام علی(ع)، علی(ع) و عدالت اجتماعی و کار و تلاش از منظر امام علی(ع) موضوع مقالات در محور فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی، توسعه اقتصادی از دیدگاه امام علی(ع)، کسب روزی حلال از دیدگاه امیر مؤمنان(ع) و فقرزدایی از نگاه امام علی(ع) را به‌عنوان موضوع مقالات در محور اقتصادی و حقوق بشر از دیدگاه امام علی(ع)، علی(ع) و حقوق متقابل مردم و حکومت و قضاوت در کلام و سیره امام علی(ع) را به‌عنوان موضوعات محور حقوقی نام برد.

مهدی سعادتی استاندار گیلان نیز در ادامه این مراسم گفت: باید روح تلاش و کارآفرینی را در جامعه عمیق‌تر کنیم و فکر، آرمان و زندگی عملی خود را در جهت پاسداری از اصول و ارزش‌های امام علی(ع) قرار دهیم.

وی افزود: امیدواریم ما مدیران، صداقت و راستگویی را که نماد عینی مولایمان حضرت علی(ع) است مورد توجه قرار داده و حق‌محوری و باطل‌ستیزی را از ایشان یاد بگیریم.

استاندار با بیان این که زمانی که مسؤولان با مردم صادق باشند مورد اطمینان مردم قرار می‌گیرند گفت: مردم به راستی تفاوت خادم با خائن را می‌دانند. 

دبیر علمی کنگره ملی امام علی(ع) نیز در این مراسم گفت: تعداد 207 مقاله از سراسر کشور و شهرستان‌های استان گیلان به دست ما رسید که از این تعداد طی داوری، 28 نفر از اساتید برجسته دانشگاه‌های استان گیلان، 15 مقاله برگزیده شدند که از میان آن پنج اثر به‌عنوان مقاله برتر انتخاب شدند./950/پ202/س

ارسال نظرات