۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۲۵۱۶۶

تنها یک سوم مساجد اردبیل دارای روحانی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تنها یک سوم مساجد این استان دارای امام جماعت روحانی هستند.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در مراسم گرامی داشت سالروز تشکیل کانون مساجد در اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل سال‌ها است که با مشکل کمبود روحانی و مبلغ روبه رو است.

وی با بیان این که تنها یک سوم مساجد این استان دارای امام جماعت هستند، افزود: مشکل کمبود روحانی موجب شده در ایام مختلف سال شاهد اعزام مبلغ از قم و حوزه های علمیه بزرگ کشور به استان باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ادامه داد: استان اردبیل دارای بیش از یک‌هزار و 870 مسجد فعال است که تنها 620 روحانی در این مساجد استقرار یافته و کار تبلیغ و آگاه سازی را در زمینه‌های مختلف انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر رفع معضل کمبود روحانی در استان اردبیل خاطرنشان کرد: روحانیان نقش بسزایی در پویایی و احیای جایگاه حقیقی مساجد در جوامع اسلامی بر عهده دارند، نبود روحانی در مسجد محله ای با معضلات مختلفی همراه خواهد بود.

حجت الاسلام ستوده تصریح کرد: مسجد به عنوان مکانی مقدس و منتسب به ذات ربوبی با نگاه و رویکردهای مختلف می‌تواند به محفل حرکت و تکاپوی جامعه اسلامی و امت واحده تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل کارکرد مساجد در موقعیت های مختلف جوامع اسلامی را متنوع ارزیابی کرد و گفت: نقش مساجد به عنوان مروج آموزه‌های اسلامی، فرهنگ دینی، وحدت و اعتماد‌آفرینی میان مردم و نسبت به مساجد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با تاکید بر ترغیب و تشویق جوانان به مشارکت در برنامه های دینی، مکتبی، هنری و فرهنگی مساجد اظهار داشت: ضعف موجود در تأمین نشدن روحانی برای مساجد را می‌توان با تدارک برنامه‌های فرهنگی و هنری مخاطب‌پسند پر کرد و یا بخشی از این ضعف را جبران کرد./935/پ203/س
ارسال نظرات