۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۳۲۵

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان پالایشگاه بیدبلند، برگزاری دومین همایش تمنای ظهور در خرمشهر و کسب مقام اول جشنواره قرآن خوزستان توسط دانش آموزان رامشیری عناوین چند خبر فرهنگی از خوزستان است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، پنجمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان شرکت پالایش گاز بیدبلند یادواره امامت و ولایت با برنامه‌ریزی اجرایی کمیته فرهنگی این شرکت با حضور مدیرعامل شرکت، اعضای هیئت رئیسه، روسا و مسئولان میهمان و جمعی از کارکنان علاقه‌مند به قرآن کریم روز گذشته برگزار شد.

فرشید ابدالی دهدزی مدیرعامل پالایشگاه گاز بیدبلند با اشاره به حضور و استقبال چشمگیر کارکنان و همسران آنها که در این مسابقات شرکت کرده بودند اظهار داشت: در پنجمین دوره مسابقات تعداد 74 نفر از کارکنان و همسران آنها با ثبت ‌نام قبلی از طریق سایت شرکت ملی گاز شرکت کردند.

وی به بخش‌های مختلف مسابقه اشاره کرد و گفت: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآنی، مفاهیم نهج‌البلاغه و اذان برگزار می‌شد که در پایان از نفرات برگزیده توسط هیئت داوران با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد.

برگزاری دومین همایش تمنای ظهور در خرمشهر

کاظم حیاتی رییس اداره آموزش و پرورش خرمشهر، از برگزاری دومین همایش تمنای ظهور در این شهرستان خبرداد و اظهار داشت: دومین همایش مهدویت با عنوان تمنای ظهور برای دانش‌آموزان دختر مقاطع راهنمایی و متوسطه شهرستان خرمشهر با حضور مسئولان و دانش‌آموزان در سالن خلیج‌فارس خرمشهر برگزار شد.

وی به اهمیت آموزش نوجوانان و جوانان جامعه در زمینه مهدویت کرد و گفت: جامعه ما در حال حاضر در معرض آسیب‌های فرهنگی گوناگونی است که اعتقادات مذهبی جوانان را نشانه رفته و سعی در انحراف افکار عمومی به ویژه نسل جوان از مسیر اهل ‌بیت(ع) هستند.

حیاتی بیان داشت: در این همایش معاون برنامه‌ریزی بنیاد مهدویت کشور در خصوص مسئله مهدویت و انتظار مطالبی را بیان کردند و در پایان همایش جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

کسب مقام اول جشنواره قرآن خوزستان توسط دانش آموزان رامشیری

بر اساس این گزارش پس از درخشش کاروان دانش آموزی دختران شهرستان رامشیر در نهمین جشنواره قرآن و معارف اسلامی و کسب 21 رتبه و مقام اول استانی منطقه 2، این بار کاروان دانش آموزی پسران نیز با کسب بهترین مقام های استانی توانستند مقام اول را به شهرستان رامشیر اختصاص دهند تا ظهور یک قطب قرآنی در منطقه را به کشور اعلام نمایند.

بنابراین گزارش کاروان 42 نفره دانش آموزان اعزامی به اروندکنار با کسب 26 مقام با اقتدار جایگاه اول استان خوزستان را به خود اختصاص داد.

گفتنی است از مجموع 26 مقام برتر شهرستان رامشیر، 12 رتبه اول، 6 رتبه دوم و 8 رتبه سوم بوده است./9458/د102/س

ارسال نظرات