۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۴۱۹
در تعطیلات نوروزی صورت می گیرد؛

فعالیت مبلغان در مناطق مسافر خیز مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام روحانی به مناطق مسافر خیز به منظور اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پاسخ گویی به سؤالات دینی، احکام مسافر و همچنین اقامه نماز جماعت مهم ترین وظیفه روحانیان اعزامی به این مناطق است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در گردهمایی مدیران تبلیغات اسلامی استان، با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی و توزیع بسته های فرهنگی میان مسافران اشاره کرد و گفت: تبلیغات اسلامی استان مازندران همانند سال های گذشته در تعطیلات نوروزی برنامه های گسترده دینی و فرهنگی متنوعی را برای مسافران در دستور کار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از اعزام روحانی به مناطق مسافر خیز به منظور اقامه نماز جماعت و اجرای برنامه دینی و فرهنگی در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و خاطرنشان کرد: پاسخ گویی به سؤالات دینی، احکام مسافر و همچنین اقامه نماز جماعت مهم ترین وظیفه روحانیان اعزامی به این مناطق است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نماز جماعت نیز با حضور روحانیان در مساجد بین راهی و همچنین مساجد شبانه روزی داخل شهر برگزار خواهد شد، افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران به مناسبت تعطیلات نوروزی تمهیدات و برنامه های ویژه ای برای میزبانی از مسافران و گردشگران تدارک دیده است.

وی سخنرانی پیرامون مسأله عفاف و حجاب، آثار مسافرت بر روح انسان، سیره رسول اکرم‌(ص) نظافت و رعایت بهداشت را از دیگر دستورالعمل‌های ابلاغی به مبلغان در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نماز‌خانه‌های برخی مناطق مسافر‌خیز نظیر ساحل دریا و جنگل برای استقبال از مسافران تجهیز شده است، خاطر‌نشان کرد: نماز جماعت نیز با حضور روحانی در این مناطق برگزار خواهد شد.

وی همچنین از تهیه و تدوین بروشور احکام نماز، مسافر و آداب مسافرت از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران برای توزیع در ایان تعطیلات نوروز خبر داد و ادامه داد: این بروشورها برای توزیع به همه شهرستان ها ارسال شده که در ورودی هر شهر بین مسافران توزیع خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، توزیع اقلام متنوع فرهنگی نظیر قرآن کریم، نهج البلاغه، توضیح المسائل و پوسترهای متنوع در مساجد و اماکن مسافرخیز از دیگر برنامه های این اداره کل در ایان تعطیلات نوروز است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حدیثی از امام معصوم (ع) که از ما نیست کسی که حساب روزانه نداشته باشد، گفت: روز قیامت در قرآن به عنوان روز حساب و خداوند نیز به عنوان حسابگر، نامگذاری شده است و این بدان معنی است که حسابرسی اعمال و رفتار ما باید جزو اولویت های برنامه ریزی روزانه ما قرار گیرد.

وی با اشاره به تفاوت بین حسابرسی افراد آگاه با اشخاص جاهل افزود: حسابرسی یک فرد عالم از یک فرد جاهل سخت تر است، خداوند در روز قیامت از عالم سخت تر حسابرسی می کند؛ زیرا عالم دانسته مرتکب خطا می شود؛ اما افراد جاهل از اشتباه و گناهانی که انجام می دهند علم ندارند و غافل هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به غفلت انسان ها از مرگ و یاد خدا اشاره کرد و بیان داشت: عده ای از مردم از یاد خدا و مرگ غافلند و روز قیامت و حابرسی را از یاد برده اند در حالی که مرگ در کمین همگان است و در روز قیامت بعضی افراد بودن حساب وارد جهنم و برخی بدون حساب وارد بهشت می شوند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به برگزاری همایش هم اندیشی مهارت های گفتمانی ویژه اساتید گفتمان دینی و مبلغان با حضور دکتر رحیم پورازغدی اشاره کرد و از حضور رحیم پورازغدی در جلسه شورای اداری مازندران در روز یکشنبه 28 اسفند ماه خبر داد./950/پ202/س
ارسال نظرات