۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۰۷۰
محقق حوزه علمیه:

سامان‌دهی سرمایه‌های سرگردان به تولید ملی کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه با تاکید بر حمایت از سرمایه گذار ایرانی در اقتصاد گفت: تولید ملی دارای جنبه عمومی است از این رو همه دست اندرکاران باید در این جهت کار کنند و کشور را از دیگران بی نیاز کنند.
توليد ملي


حجت السلام علی اکبر بیگدلی، محقق حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: مقام معظم رهبری بر طبق سنوات گذشته، سال جدید را با عنوانی مزین کردند و تولید ملی را مطمح نظر قرار دادند.
 
وی با اشاره به این که تولید ملی دارای جنبه عمومی است از این رو همه دست اندرکاران باید در این جهت کار کنند و کشور را از دیگران بی نیاز کنند، افزود: سرمایه گذار و نیروی کار ایرانی به معنای بومی سازی اقتصاد است یعنی در داخل کشور، علم مورد نیاز را داشته باشیم و تولید را بر اساس دانش رقم زنیم.
 
این محقق حوزه علمیه با بیان این که سرمایه‌های سرگردان فراوان موجود در کشور باید ساماندهی شود، گفت: لبنان با داشتن ده میلیون نفر جمعیت حاضر و ده میلیون نفر لبنانی مهاجر، نسبت بازگشت سرمایه به کشورشان تاکید و اعتقاد راسخی دارند.
 
این محقق حوزه علمیه با اشاره به این که امروز سرمایه گذاری ایرانیان کمک می کند تا سهم خود را در پارس جنوبی بگیریم و قطر از حد خود پا را فراتر نگذارد، اظهار داشت: توجه به مقوله تولید ملی می‌تواند موجب خیر و برکت برای ایران اسلامی شود، اهمیت تولید ملی را رسانه ها و مراکز فرهنگی، اطلاع رسانی کنند و نتایج مصرف کالای ایرانی را بیان کنند.
 
این محقق حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت نقش تولید ملی در استقلال ملی گفت: همه باید بدانند که تولید ملی مهم است و حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری داخلی می تواند کشور را بیش از پیش قوت بخشد و سهم ایران را در معادلات جهانی تغییر دهد.
 
وی گفت: امروز در سیستم بانکی پیچ و خم های زیادی وجود دارد که افراد صاحب تخصص، در این فرایند خسته می شوند از این رو باید تمهیدات لازم دیده شود و از افراد سرمایه گذار حمایت شود.

وی ادامه داد: گرفتن موافقت اصولی خیلی هزینه دارد و زمان زیادی می‌برد. باید زمینه و پروسه لازم ایجاد شود، به عنوان نمونه در زمینه کشاوزی باید تامین امکانات اولیه و آموزش لازم داده شود.
 
این محقق حوزه علمیه گفت: در زمینه مصرف، امروز برخی لباس ها با مارک خارجی رونق گرفته است و محصولات کشورهای خارجی ترویج می شود یا در زمینه قطعات خودرو، مارک‌های خارجی توصیه می شود در حالی که این کالا ها تولید داخلی است اما برای افزایش فروش و جذب اعتماد با مارک خارجی ارائه می‌شود.
 
وی ادامه داد: این دروغ مارک‌زنی، به این دلیل است که مردم به دنبال کالای خوب هستند و چون کالای های خارجی آزمون خوبی در بسیاری مواقع داده، اعتماد مشتری را جذب کرده است.
 
این فعال فرهنگی اظهار داشت: مرکز استاندارد باید سخت گیری های بیشتری داشته باشد و کیفیت را برای کالای ایرانی تضمین کند و زمینه محک زنی برای مشتری داخلی را فراهم آورد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات