۲۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۱۲۶۲۸۸
سفیر ایران در بیروت:

راهکار برقراری صلح در منطقه بازگشتن آوارگان فلسطینی به سرزمینشان است

خبرگزاری رسا ـ سفیر ایران در بیروت با تاکید بر باور ایران به ارزش، آزادی و کرامت انسانی و خاموش نماندن در برابر ستمگری، راهکار برقراری صلح در منطقه را بازگرداندن آوارگان فلسطینی به سرزمینشان دانست.
غضنفر رکن آبادي، سفير ايران در بيروت
به گزارش خبرگزاری رسا، غضنفر رکن آبادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، در نشست «ایران و صلح در خاورمیانه» که در هتل پلازای بیروت برگزار شد به تشریح مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: ایران به نیکبختی، آزادی، کرامت و ارزش والای انسان ایمان دارد و ظلم و ستم را نمی پذیرد.

سفیر ایران در بیروت با تاکید بر باور جمهوری اسلامی ایران به قداست نیکبختی جامعه بین الملل و برپایی حکومت جهانی عدالت و حقیقت، گفت: ما به اهمیت صلح در خاورمیانه باور داریم، اما باید دانست که کدام صلح و با کدام طرف. باید دید که آیا می توان در خاورمیانه، انتظار صلح داشت و آیا میان گرگ و گوسفند صلح برقرار خواهد شد.

وی در این نشست که با حضور سی تن از صاحب نظران و اساتید دانشگاه های لبنان برگزار شد، تاکید کرد: دشمن صهیونیستی را در قلب جهان اسلام کاشته اند تا ابزار شومی در دستان نیروهای سلطه طلب غربی باشد و فلسطین را اشغال کند و حرمت قدس، پایتخت پیامبران را بشکند و دست به وحشتناک ترین جرایم بزند. آیا با چنین دشمنی، صلح و آشتی امکان پذیر است؟

رکن آبادی در همین راستا افزود: اگر مراد از صلح، صلح با دشمن صهیونیستی باشد که ما از اساس رژیم را به رسمیت نمی شناسیم، اما اگر مراد از صلح، برقرار ساختن امنیت، آرامش و ثبات در منطقه است، بارها گفته ایم که راه حل مساله فلسطین در بازگرداندن میلیون ها فلسطینی آواره در اقصی نقاط جهان، نهفته است.

وی از سوی دیگر پیرامون اوضاع سوریه گفت: ما در کنار اکثریت ملت سوریه که از بشار اسد که خواستار اصلاحات در چارچوب نظام کنونی است، حمایت می کنند، ایستاده ایم و با گروهک های تروریستی مخالفیم./981/ب903/گ
ارسال نظرات