۲۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۴۴۵
امام جمعه موقت کوت عبدالله:

شهادت مظلومانه حضرت زهرا رمز پیروزی تشیع است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کوت عبدالله اظهار داشت: شیعه افتخار می کند که زنی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) را اسوه و الگویی برای خود می دانند.
حجت الاسلام جابريان، امام جمعه کوت عبدالله اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام جلال جابریان، امام جمعه موقت کوت عبدالله، در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: حضرت فاطمه رمز جهان تشیع و اسلام است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که می خواهیم با دشمنان و معاندان مناظره ای انجام دهیم باید به مظلومیت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کنیم؛ چرا که آن ها این مظلومیت را می دانند ولی چون عناد جلوی چشم هایشان را گرفته نمی توانند این حقیقت را باور کنند.

حجت الاسلام جابریان به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر «اِنَّما مَثَلُ اَهْلِ بَیْتى فیکُمْ کَمَثَل سَفینَةِ نوحٍ علیه‏السلام مَنْ دَخَلَها نَجا وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْها غَرِقَ» اشاره کرد و اظهار داشت: هر کس از علوم و مناقب اهل بیت(ع) غافل شود در واقع خسران بزرگی را کسب کرده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به آیه تطیر خاطرنشان کرد: هیچ روایتی وجود ندارد که این آیه به شأن همسران پیامبر(ص) نازل شده بلکه بر محمد و آل او نازل گردیده است.

محوریت آیه تطهیر حضرت فاطمه زهرا است

وی به محوریت آیه تطیر اشاره کرد و گفت: در واقع و به یقین محوریت و سرفصل این آیه حضرت فاطمه(س) است که اهل عناد این را قبول ندارد.

حجت الاسلام جابریان تصریح کرد: شیعه افتخار می کند که زنی مانند حضرت فاطمه(س) اسوه و الگویی برای خود می دانند.

ارتش ملت ایران همچون ارتش توحید است

امام جمعه موقت کوت عبدالله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز ارتش و نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: ارتش ایران اسلامی یک ارتشی توحیدی است، نیروی که تمام وجودش را وقف اسلام می کند و حمایت از حریم جمهوری اسلامی را در اولویت کاری خود می داند.

وی ادامه داد: ارتش ما مانند سال 59 نیست بلکه امروزه این نیروی توانمند به یک ارتش کاملا الکترونیکی تبدیل شده که آن را نمی توان با هر ارتشی مقایسه کرد.

حجت الاسلام جابریان اظهار داشت: عده ای در مملکت ما وجود دارند که نمی خواهند اقتدار و استحکام ملت ایران را درک کنند و در واقع خود را به نفهمی می زنند.

امام جمعه موقت کوت عبدالله افزود: این عده می خواهند که ایران با کشور های غربی طرح دوستی را بریزد تا خود به منافع شومشان برسند ولی این تفکرات همچنان به یاس تبدیل می شوند؛ چرا که مردم ما در 12 اسفند ماه سال 90 نشان دادند که از هر چه کشور غربی بی زارند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام خمینی(ره) مبنی بر «روابط آمریکا را می خواهیم با آن چه کاری را انجام دهیم» اذعان داشت: امام خمینی(ره) معتقد بود که کشور آمریکا می خواهد اموال، نفت و اسقلال کشور ایران به تاراج خود درآورد.

حجت الاسلام جابریان در فراز پایانی سخنانش تصریح کرد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی را نظاره گر باشیم می توانیم آن را در کشور های در حال خیزش مشاهده کنیم./9458/پ202/س
ارسال نظرات