۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۱۲۶۵۶۴

شورای زکات بخش صفائیه خوی معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور حجت الاسلام موسوی شکوری اعضای شورای زکات بخش صفائیه تعیین شدند.
جلسه شوراي زکات بخش صفائيه خوي جلسه شوراي زکات بخش صفائيه خوي جلسه شوراي زکات بخش صفائيه خوي جلسه شوراي زکات بخش صفائيه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، امام جمعه و رییس شورای زکات خوی با حضور در شهر تازه تأسیس زرآباد بخش صفائیه در دومین جلسه شورای زکات این شهرستان در سال جاری اعضای شورای زکات بخش صفائیه را معرفی کرد.

حجت الاسلام موسوی شکوری در این جلسه با اشاره به تأکید رسول اکرم(ص) به پرداخت زکات در آخرین خطبه خود اذعان داشت: نبی خدا(ص) می فرماید«ای مردم، زکات اموال خود را بپردازید که هر کس زکات نپردازد، برای او نه نمازی، نه حجی و نه جهادی است.»

وی در ادامه با تأکید بر فرهنگ سازی و انجام فعالیت های تبلیغی برای نهادینه شدن فریضه زکات در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: دهیاران و روحانیون مستقر در روستاها می‌توانند نقش بسیار مهمی در تشویق مردم بر پرداخت زکات، جمع‌آوری و واگذاری آن به نهادهای حمایتی داشته باشند.

رییس ستاد زکات خوی در ادامه به تشریح مبانی و مباحث فقهی زکات در زمینه های مختلف پرداخت و گفت: با برگزاری جلسات متعدد توجیهی برای روستائیان، تبیین سیره پیامبر و ائمه(ع) در دریافت زکات و ایجاد هماهنگی با مجموعه های متولی دریافت زکات می توان گام های مؤثری در انجام این فریضه مهم برداشت.

وی در بخش پایانی سخنان خود به بیان آثار زکات در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: پرداخت زکات علاوه بر تأثیر مستقیم در مسایل اقتصادی، فقرزدایی و گسترش عدالت در جامعه می توان زمینه های انسان‌سازی، تزکیه و طاهر شدن اموال مؤمنان را فراهم کند.

گفتنی است، در راستای تصویب قانون زکات، در 30 آبان ماه سال گذشته از سوی مجلس شورای اسلامی امام جمعه به عنوان رییس شورای بخش، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان دبیر، بخشدار، نماینده جهاد کشاورزی در بخش و دو نفر معتمد با تأیید امام جمعه و رییس شورا به عنوان اعضای شورای زکات بخش تعیین شدند.

قابل ذکر است، روستای زرآباد بخش صفائیه سال گذشته از سوی هیات وزیران به شهر ارتقا یافت و آقابالازاده نخستین شهردار این شهر روز 21 آبان سال گذشته به صورت رسمی معرفی شد./938/پ202/س
ارسال نظرات