۳۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۶۷۱
مدیر حوزه علمیه سید زنجان:

120 طلبه در حوزه علمیه سید زنجان تحصیل می کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سید زنجان گفت: در حال حاضر 120 طلبه در حوزه علمیه سید زنجان مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.
مدرسه علميه،‌ حوزه علميه
حجت‌الاسلام یاسر مقدم‌پناه، مدیر حوزه علمیه سید زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان اظهار داشت: مدرسه علمیه تاریخی و با قدمت سید زنجان سال 1379 به همت آیت‌الله حسینی زنجانی احیا شد.

وی با اشاره به این که قدمت حوزه علمیه سید زنجان بیش از 200 سال است، اضافه کرد: علمای بسیار بزرگی تحصیلات حوزوی خود از جمله آیت‌الله نواب صفوی و پدر بزرگوار آیت‌الله فاضل لنکرانی در این حوزه علمیه تحصیل کرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه سید زنجان با بیان این که در حال حاضر مدرسه علمیه سید زنجان از نظر علمی، فرهنگی و سیاسی به یک مکان تاثیرگذار تبدیل شده است، تصریح کرد: طلاب و فارغ التحصیلان این مرکز آموزش علوم دینی همواره در عرصه های تبلیغی، اجتماعی و فرهنگی منطقه نقشی مثبت داشته اند.

حجت‌الاسلام مقدم‌پناه با اشاره به این که در حال حاضر 120 طلبه در حوزه علمیه سید زنجان به تحصیل علوم دینی تحصیل دارند، اضافه کرد: این تعداد طلبه در پایه‌های 7 تا 10 تحصیل می کنند که امید با توسعه و افزایش ظرفیت پذیرش در این مرکز طی سال های آینده جوابگوی خیل مشتاقان تحصیل در علوم حوزی زنجان باشیم.

وی همچنین با اشاره به این که حوزه علمیه سید زنجان یکی از حوزه‌های تاثیرگذار استان در زمینه آموزش است، اضافه کرد: در صورت افزایش امکانات، فعالیت حوزه‌های علمیه نیز بیشتر می‌شود، از این رو امید است خیران و واقفان همچون گذشته با نیات خیر و دین دارانه خود در گسترش فعالیت حوزه‌های علمیه زنجان سهیم شوند./935/پ202/س

ارسال نظرات