۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۲۶۹۷۸

پیکر 11 شهید گمنام در استان اردبیل تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) 11 شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در شهرهای نمین، مشگین شهر و بیله‌سوار تشییع شدند.
تشييع پيکر شهدا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم تشییع پیکر 11 شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در شهرهای نمین، مشگین شهر و بیله‌سوار با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نیروهای نظامی، انتظامی، مسئولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

سردار جلیل بابازاده، فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در این مراسم خاطر نشان کرد: آسایش و آسودگی زندگی و حیاتمان مرهون شهداست، هرگز اجازه نداریم از جانفشانی آنها غفلت کرده و یا خانواده‌ها و بازماندگان آنها را از یاد و خاطر ببریم.

وی با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: منشوری که ملت ایران امروز در سایه هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم بهترین جوانان به دست آورده است منشور عزت، صلابت و شجاعت است که هرگز خدشه‌بردار نیست.

فرمانده سپاه اردبیل با بیان اینکه بهره مندی از شفاعت شهدا در گرو ولایت مدای است، افزود: جامعیت نظام اسلامی ما برگرفته از روح ولایت و شهادت است و دشمنان ما با ترس و واهمه از این دو اصل تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی و پایه‌های آن را سست و بی‌بنیان نشان دهند.

همچنین ذکی‌الله خوشبخت، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، در حاشیه این مراسم گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: همزمان با ایام سوگواری و عزاداری فاطمیه و سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(س) پیکر مطهر 11 شهید گمنام در سه شهر استان اردبیل تشییع شد.

وی با بیان این که مردم شهرهای مشگین‌شهر، نمین و بیله‌سوار افتخار میزبانی از شهدای گمنام را خواهند داشت، گفت: پیکر پنج شهید گمنام در مشگین‌شهر، سه شهید در نمین و سه شهید دیگر در بیله‌سوار تشییع و در مزار شهدای گمنام به خاک سپرده خواهند شد.

خوشبخت با تشریح ویژه برنامه های پیش بینی شده برای بزرگداشت ایام فاطمیه در استان اردبیل اظهار داشت: تقارن ورود شهدای گمنام به استان و ایام سگواری فاطمیه فرصتی برای تجدید میثاق دوباره با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه بیش از 7 هزار و 200 شهید جاویدالاثر در کشور داریم که مراحل تفحص این شهیدان در حال انجام است اظهار داشت: 11 شهید گمنام استان اردبیل مربوط به عملیات‌های بیت‌المقدس، والفجر 8، خیبر، قدس 5، نصر 6 و تک دشمن هستند و پیکر این عزیزان در مناطق فاو، جزیره مجنون، میمک و جاده خرمشهر موسیان کشف شده است./935/پ202/ع

ارسال نظرات