۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۲۷۰۵۸

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ اعتبار 60 میلیونی برای استفاده از انرژی خورشیدی در امامزاده های زنجان و اعزام بانوان مبلغ در ایام فاطمیه از مهمترین اخبار کوتاه استان زنجان است.
چند خبر کوتاه از استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان شب گذشته در جمع عزاداران حضرت زهرا (س) در امامزاده سید ابراهیم زنجان اظهار داشت: حضرت زهرا (س) الگویی نمونه برای همه افراد است.

وی با تبیین شخصیتی حضرت زهرا (س) اضافه کرد: آن بزرگوار دارای ابعاد شخصیتی بسیاری بودند که هر کدام از آنها می‌تواند به عنوان الگویی برای افراد قرار گیرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به حجاب و عفاف حضرت زهرا (س) افزود: حجابی که آن معصوم در آن زمان داشتند، الگویی برای بانوان امروز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حضرت زهرا)س) عزیزترین فرد پیامبر اکرم (ص) بودند، اضافه کرد: حضرت پیامبر اکرم)ص) هر زمان که حضرت زهرا (س) از در وارد می‌شدند به احترام این بزرگوار از جای خود برمی‌خواستند.

وی با اشاره به برخی از سخنان پیامبر اکرم (ص) در زمینه پیروی از سیرهرفتاری حضرت زهرا (س) افزود: پیامبر اکرم (ص) در چندین روایت خود نقل کرده‌اند که حضرت زهرا (س) پاره تن من است و پیروی از او برای همگان واجب است.

استفاده از انرژی خورشیدی در امامزاده های زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اعتباری بالغ بر 60 میلیون تومان برای استفاده از انرژی خورشیدی در امامزاده های استان زنجان اختصاص یافته است، استفاده از این انرژی در راستای کاهش هزینه ها صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل مهم استفاده از انرژی خورشیدی در برخی از امامزاده ها و بقاع استان زنجان سخت بودن استفاده از انرژی های مختلف در این مکان ها به علت دوری راه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیز امامزاده ها و بقاع یکی از برنامه های اساسی و بنیادی اداره کل اوقاف استان زنجان است، اضافه کرد: با افزایش امکانات در بقاع و امامزاده ها زائران می توانند به راحتی در این مکان ها تردد کنند.

وی با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل امامزاده ها و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اضافه کرد: تجهیز امامزاده ها و برگزاری برنامه های مختلف در این امامزاده ها در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه صورت می گیرد.

حجت الاسلام باقری اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره کل اوقاف استان زنجان دو قاضی جیش آباد و سرخه دیزج طارم نیز در آینده نزدیک از انرژی خورشیدی بهره مند خواهند شد.

حضرت زهرا (س) الگویی نمونه برای همگان است

حجت الاسلام حسن بابایی، مسؤول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ابهر شامگاه چهارشنبه در جمع کارکنان و مددجویان کمیته امداد ابهر اظهار داشت: حضرت زهرا (س) با نحوه رفتار و با سیره ای که در زندگی داشتند، نه تنها الگویی نمونه برای زنان هستند، بلکه مردان نیز می توانن آن حضرت را به عنوان الگویی برای خود قرار دهند.

وی با اشاره به دین داری و مطیع بودن آن حضرت در برابر دستورات الهی اضافه کرد: اعتقاد والای آن حضرت به یگانه آفریننده عالم هستی الگویی برای همه افراد و مسلمانان است.

مسئول عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی ابهر با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در زمینه مقام والای حضرت زهرا (س) اضافه کرد: این بزرگوار به عنوان الگو برای عصر خاصی نبودند، بلکه نحوه رفتار و سیره آن حضرت الگویی برای همه عصرها و زمان ها است.

وی اذعان داشت: حضرت زهرا(س) بانوی دو عالم بوده و پیروی از سیره و نحوه رفتار این بزرگوار سعادت اخروی و دنیوی برای افراد را به دنبال دارد.

حجت الاسلام بابایی اظهار کرد: نباید این دیدگاه وجود داشته باشد که حضرت زهرا (س) در زمینه حجاب الگویی برای زنان است، بلکه داشتن حجاب و متانت در رفتار برای مردان نیز واجب است.

اعزام مبلغات در ایام فاطمیه به هیئات مذهبی زنجان

کبری ایمانی، کارشناس امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از اعزام مبلغات در ایام فاطمیه به هیئات مذهبی زنجان خبر داد و گفت: به منظور گسترش و تعمیق الگوهای رفتاری حضرت فاطمه زهرا(س) در ارتقاء کیفیت مجالس هیئات مذهبی بانوان و بهره مندی پیروان راستین آن حضرت از مجالس عزاداری ، امور بانوان این اداره کل برنامه اعزام 30 مبلغه به 30 هیئت مذهبی بانوان زنجان را همزمان با ایام فاطمیه داشته است.

وی ادامه داد: بانوان اعزامی و مبلغ زنجان با حضور در مراسم های مذهبی در خصوص زندگانی سیاسی و اجتماعی آن بانوی بزرگ اسلام سخنرانی داشته اند./935/پ202/ع

ارسال نظرات