۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۲۷۱۰۵
آیت‌الله حیدری:

مردم در 15 اردیبهشت، بار دیگر صلابت خود را به رخ جهانیان می‌کشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهر اهواز،‌ با اشاره به دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: مردم ایران در دور دوم انتخابات نیز با حضور باشکوه در پای صندوق های رای،‌صلابت و عظمت خود را یک بار دیگر به رخ جهانیان خواهند کشید.
آيت الله حيدري آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز، در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، به 10 اردیبهشت ماه، روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: خلیج فارس یک مساله استراتژیک برای جمهوری اسلامی ایران و نماد حاکمیت و تمامیت ارضی کشور است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نام خلیج نیلگون فارس را همیشه فارس دانست و تأکید کرد: ملت ایران هیچ گونه کوتاهی در قبال خلیج فارس انجام نخواهد داد و دست هرگونه متجاوزگری را قطع خواهد کرد.

امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از اظهارات حکام امارات، گفت: این اظهارات و گزافه‌گویی ها از سوی اماراتی‌ها همیشگی است که بایدبه آنها گوشزد کنیم ملت ایران بر سر خلیج فارس با هیچ ملتی معامله نخواهد کرد.

تلاش ترکیه برای احیای مجدد امپراطوری عثمانی

آیت‌الله حیدری با اشاره به تحولات کشورهای سوریه و عراق، از نقش منافقانه ترکیه در قبال این تحرکات سخن گفت و اظهار داشت: هدف سردمداران ترکیه و رجب طیب اردوغان از دخالت در امور کشورهایی مانند عراق و سوریه احیای مجدد امپراطوری عثمانی است.

وی با تأکید بر اینکه ترکیه در این زمینه نقش سربازی فداکار را برای آمریکا و اسراییل بازی می‌کند، ابراز داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته اند در برابر موج بیداری اسلامی ایستادگی کنند به همین دلیل ترکیه را به عنوان سرباز خود برای آشفته ساختن اوضاع کشورهای عراق و سوریه استخدام کرده‌اند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پناه دادن به طارق الهاشمی متهم ردیف اول در کشتار شیعیان عراق، تهدید نظامی عراق از سوی ترکیه و همکاری با آمریکا و اسراییل همگی برای احیای مجدد امپراطوری عثمانی از سوی دولتمردان ترکیه است.

وی با تأکید بر این که دولتمردان ترکیه از بلند پروازی‌های خود دست بردارند خطاب به آنان، بیان داشت: به دولت مردان ترکیه هشدار می دهیم که پای خود را از گلیم‌شان درازتر نکنند وگرنه به شکل ذلت‌باری نابود خواهند شد.

اندیشه های شهید مطهری مبنای فکری نظام اسلامی

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، افکار و اندیشه های این اندیشمند فرزانه را مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در برهه کنونی تألیفات شهید مطهری شالوده راه سعادت و پیشرفت جوانان ایرانی و غیر ایرانی قرار گرفته است، از این رو آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مراکز علمی برای تربیت نیروهای جوان و انقلابی از افکار و آثار شهید مطهری استفاده کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به گرانی و تورم در جامعه، تصریح کرد: این اتفاقاتی که در برهه کنونی رخ داده است 2 علت خارجی و 2 علت داخلی دارد.

وی افزود: علت خارجی این پدیده بحران مالی منطقه یورو است که تبعات این بحران  به کشور اسلامی ایران رسیده است.

آیت الله حیدری، 2 علت داخلی تورم و گرانی در ایران اسلامی را طرح هدفمندی یارانه ها و سودجویی برخی از بازاریان دانست و گفت: طرح هدفمندی یارانه ها عمل جراحی است که باید انجام می‌شد و طبیعی است که بعد از هر عملی خون ریزی انجام می شود که امیدواریم با تدابیر دولت دهم جلوی این خونریزی گرفته شود.

وی با اشاره به سود جویی برخی از بازاریان، اضافه کرد: عدم کنترل صحیح بر بازار سبب شده است که برخی سودجویان از هر ترفندی برای بالا بردن قیمت بازار سوء استفاده کنند.

رفتارهای دو پهلوی سازمان ملل غیر قابل تحمل است

امام جمعه موفت اهواز با اشاره به تحولات کشور اسلامی بحرین، از رفتارهای دو پهلوی سازمان ملل انتقاد کرد و گفت: برای سازمانی که ندای آزادی و دفاع از حقوق بشر سر می دهد باید تأسف خورد که اسیر شیطان بزرگ شده و بهتر این است که درب آن را تخته کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه به 15 اردیبهشت مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تصریح کرد: ملت ایران همانگونه که در مرحله اول انتخابات با حضور میلیونی خود دشمن را متحیر کردند، 15 اردیبهشت بار دیگر با حضور پر شور خود پای صندوق های رأی صلابت و عظمت ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید.

وی با گرامی داشت 19 اردیبهشت، هفته شهر و شهروند، اظهار داشت: همه مردم عزیز و سرافراز ایران باید اصول و فرهنگ شهروندی را رعایت کنند و در زیبا سازی و آبادی کشور به ارگان های ذیربط کمک کنند.

خطیب جمعه اهواز در بخش پایانی سخنانش با گرامی داشت هفته کار و کارگر، بر توجه ویژه دولت دهم به بخش کشاورزی استان خوزستان تأکید کرد./9461/پ201/ج




















ارسال نظرات