۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۲۲۲

حضور 50 هزار اردبیلی در طرح ملی حفظ قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح حفاظ قرآن در این استان گفت: تاکنون بیش از 50 هزار نفر برای حفظ قرآن در این استان نام‌نویسی کرده اند.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت الاسلام عزیز صابری، اظهار داشت: این تعداد از طریق سایت آموزش و پرورش استان برای حفظ قرآن ثبت نام کرده اند اما مربیان این طرح توسط سازمان دارالقرآن تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق توافقات انجام شده با آموزش و پرورش استان تمامی مربیان مدارس قرآنی از طریق سازمان دارالقرآن تامین می شود، افزود: هم اکنون مربیان متخصص تمامی مدارس قرآنی استان از طریق این سازمان تامین می شود.

رئیس سازمان دارالقرآن استان با بیان اینکه 187 مدرسه قرآنی در استان وجود دارد، یادآور شد: این مدارس در قالب 400 مدرسه فعالیت می کنند که مدیریت آن را آموزش و پرورش بر عهده دارد اما مربیان آنها از طریق سازمان دارالقرآن معرفی و تامین شده تا بازدهی این مدارس با حضور مربیان متخصص افزایش یابد.

وی تعلیم و تربیت نیروهای قرآنی را از اصلی ترین وظایف این سازمان برشمرد و تصریح کرد: سازمان دارالقرآن در 10 محور و در سطوح مختلف، آموزش قرآنی برگزار می کند تا برای رسیدن به جامعه قرآنی گام موثری بردارد.

حجت الاسلام صابری گسترش مفاهیم قرآنی و تفسیر را یکی از محورهای 10گانه فعالیتهای سازمان دارالقرآن عنوان کرد و گفت: این سازمان تلاش می کند مفاهیم قرآنی را در رده های مختلف سنی در جامعه گسترش دهد تا موجب ارتقا رفتار قرآنی در بین ارتباطات فردی و اجتماعی شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات و جشنواره های قرآنی از دیگر محورهای فعالیت سازمان دارالقرآن است، عنوان کرد: مسابقات مختلف قرآنی در سطوحهای متعدد در استان برگزار شده و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام می شوند که در هر سال مقامات ملی و بین المللی کسب می کنند.

به گفته رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزاری جشنواره های نغمه های آسمانی و نورالهدی از جشنواره های سالانه قرآنی استان است که امسال نیز همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار خواهد شد./935/د102/س
ارسال نظرات