۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۳۷۱
نماینده ولی فقیه در دانشگاه خوزستان:

شهید مطهری به موضوع شاگرد پروی اهتمام ویژه‎ای داشت

خبرگزاری رسا ـ رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، گفت: استاد شهید مطهری معلمی را به عنوان یک تکلیف و رسالت پذیرفته بود.
حجت الاسلام شفيعي مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي اهواز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام سید محسن شفیعی، رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، در جلسه هم‌اندیشی اساتید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی، با اشاره به مقام ارزشمند استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: چند سال بعضی اشخاص پرسشی را مطرح کردند مبنی بر این‌که آیا شهید مطهری یک قاعده بود، یا یک استثنا؟ با استفاده از پیام حضرت امام(ره) پاسخ این سؤال داده شد، زمینه برای شکل گیری مطهری ها فراهم است، البته به شرط استفاده از فرصت‌ها و موقعیت‌ها می توان به این مهم دست پیدا کرد.


وی با اشاره به پیام امام راحل(ره) درباره شهید مطهری خاطرنشان کرد: پیام امام خمینی(ره) درباره شهادت استاد مطهری این بود که ایشان فرمود به اسلام بزرگ و مربی انسان ها تبریک می گویم که به برکت اسلام چنین شاگردانی تربیت می شوند.

حجت الاسلام شفیعی اظهار داشت: حضور شهید مطهری در فضای دانشگاه مربوط به دورانی است که وقتی وی برای فعالیت به صورت حق‌التدریس به دانشگاه مراجعه می‌کند، از او می‌خواهند که در آزمون شرکت کند، اکنون روحانیت در دانشگاه‌ها ارتباطی تثبیت شده با جوانان دارند و بسیاری از دانشجویان انتظارات بسیاری از روحانیت دارند و می‌خواهند حضور روحانیت در دانشگاه بیشتر و بیشتر شود.

وی بیان داشت: اکنون حضور روحانیت در دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که در زمینه برخی مسائل تخصصی مانند مرگ مغزی مطالباتی جدی از فقها وجود دارد، چندی پیش همایشی با موضوع "مرگ مغزی" برگزار شد و این سؤال مطرح بود که آیا مرگ مغزی «مرگ» است یا نه؟ در این همایش برخی پزشکان می‌گفتند اگر مجتهدین مرگ مغزی را «مرگ» ندانند و اجازه اهدا عضو ندهند، ما اعتقادات خود را زیر پا نمی‌گذاریم و دست به تیغ نمی‌بریم.

وی به سیر و سلوک استاد مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری اتاقی کوچک در دانشکده الهیات دانشگاه تهران داشت که برای نماز و ناهار از آنجا استفاده می‌کرد و همین اتاق به تدریج به فضایی برای گفت‌وگو و ارتباط با دانشجویان تبدیل شد.

حجت الاسلام شفیعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بعضی از ویژگی های بارز شهید مطهری اظهار داشت: استاد شهید مطهری دو ویژگی مهم داشت؛ نخست اینکه وی معلمی را به عنوان یک تکلیف و رسالت پذیرفته بود و دوم اینکه شهید مطهری به موضوع شاگردپروری اهتمام ویژه داشت.

وی در پایان با بیان این‌که استاد باید مانند یک پدر دلسوز با شاگرد رفتار کند، خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) به حضرت علی(ع) فرمودند: «یا علی؛ اگر یک نفر به دست تو هدایت شود برای تو بهتر است از آن‌که تمام آن‌چه که خورشید بر آن می‌تابد را به تو دهند» و این موضوع تنها مختص حوزه آموزه‌های دینی نیست./9458/ب202/ب

ارسال نظرات