۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۲۷۴۹۳
آیت الله موسوی جزایری:

همگان برای اجرایی شدن رهنمودهای رهبر انقلاب تلاش کنند

خبرگزاری رسا - آیت الله موسوی جزایری، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی،‌ همگان را به تلاش جهت اجرایی شدن فرامین رهبری و تحقق شعار سال توصیه کرد.
 آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان روز چهارشنبه در دیدار مدیران و کارکنان صنعت برق استان، با اشاره به جایگاه مهم و حیاتی برق در زندگی عموم مردم و همچنین مصارف مهم تولیدی همچون نفت، گاز و صنایع مادر و موفقیت این سازمان در تولید به موقع برق، اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به تأمین به موقع برق مورد نیاز تولید کنندگان صنایع و منابع اصلی و فرعی کشور، تولید فعلی کشور برخلاف گذشته در سطح مطلوبی بوده و به حد اعلا رسیده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری،‌ با تاکید بر تأثیر فراوان این گونه موفقیت‌ها در کشورهای همسایه،‌ به نامگذاری سال جاری به عنوان «تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی» اشاره کرد و بیان داشت: نباید اجازه داد تا فرمان مقام معظم رهبری بر روی زمین باقی بماند و باید تلاش کرد تا به رهنمودهای ولی فقیه جامه عمل پوشانده شود.

وی با تأکید بر عدم استفاده از کالای خارجی، گفت: ممکن است در مواردی کالاهای خارجی نسبت به کالاهای داخلی از مرغوبیت بیشتری برخوردار باشند اما وظیفۀ شرعی ما این است که از آن کالای مرغوب‌تر در جهت حمایت از تولیدات داخلی صرف نظر کنیم.

آیت الله موسوی جزایری در پایان سخنان خود، با اشاره به روز صنعت برق اظهار داشت: همه کسانی که در این صنعت خدمت می کنند نتیجه تلاش آنان تامین برق مطمئن برای آسایش مردم است که کار آنها نیز حساس و مهم به شمار می رود.

سال گذشته رکورد 32 ساله نیروگاه در تامین برق شکسته شد

مسعود معین پور، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز در این مراسم  اظهار داشت: خوشبختانه برای تابستان امسال کارهای بسیارخوبی انجام شده و نیروگاه ها و پست های برق استان در آمادگی خوبی به سر می برند.

وی در ادامه بیان داشت: تعداد 20 پست برق برای کمک به شبکه در تامین انرژی مورد نیاز مردم و صنایع برای تابستان امسال وارد مدار می شود و در شبکه توزیع نیز کارهای خوبی صورت گرفته است.

معین پور گفت: برای مجموعه صنعت برق خوزستان افتخار است در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است بتوانیم برق مطمئن را برای صنایع در جهت افزایش تولیدات داخلی تامین نماییم.

شایان ذکر است،‌ محمد پورانیان مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز پس از سخنان مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، گفت: نیروگاه رامین سال گذشته 5/41 درصد برق مورد نیاز کل استان را تامین کرده و 5/58 درصد دیگر نیز توسط 11 نیروگاه دیگر استان تامین شده و این نشان دهنده اهمیت نیروگاه رامین در تولید برق استان است.

پورانیان افزود: نیروگاه دارای00 16 پرسنل است که با تامین پنج درصد برق کل کشور نقش مهمی در شبکه برق ایفا می کند و خوشبختانه در سال گذشته با افزایش 5/14 درصدی تولید، رکورد 32 ساله نیروگاه در تامین برق شکسته شد و امیدواریم امسال نیز این روند ادامه پیدا کند.

پورانیان در پایان اظهار داشت: زمین واحدهای 7 و 8 نیروگاه در اسفندماه سال گذشته واگذار شده است و با ساخت این واحدها 650 مگاوات به ظرفیت نیروگاه افزوده خواهند شد./9465/پ202/ج
ارسال نظرات