۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۲۷۸۹۰

کنگره بزرگداشت آیت الله کوه‌کمری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ پیشنهاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سیدمحمد حجت کوه‌کمری در شورای فرهنگ عمومی مرند، زادگاه آن مرحوم بررسی و تصویب شد.
به بهانه سالروز درگذشت آيت الله حجت کوه کمره‎اي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند، امروز در هفدهمین نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان  حضور حماسی مردم در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این حماسه ماندگار و تاریخی مسؤولیت نمایندگان و مسؤولان نظام را سنگین‌تر کرده است.

وی با بیان این‎که مردم با وجود مشکلات معتدد و گرانی‌های اخیر، تنها در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در صحنه حاضر شدند، تصریح کرد: امروز نوبت مسؤولان است که با خدمات صادقانه و در شأن مردم، پاسخ حضور آگاهانه و پرشور مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس را بدهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز میلاد زهرا(س) اظهار داشت: همانگونه که ویژه برنامه های سوگواری و عزاداری ایام فاطمیه با شکوه خاصی برگزار شد، بایستی جشن های میلاد آن بانوی مکرم اسلام نیز با رعایت اصول اسلامی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شود.

همچنین محمد حسین شناور، دبیر شورای فرهنگ عمومی مرند در سخنانی اظهار داشت: پیشنهاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سید محمد حجت کوه کمری در مرند به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال شده و در این راستا مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی با بیان این‎که با رأی اعضای شورای فرهنگ عمومی مرند؛ بیمارستان جدید الاحداث شهرستان مرند به پاس نکوداشت خدمات ارزنده عالم جلیل القدر و فقیه نامدار مرحوم آیت الله حجت کوه کمری به نام وی نامگذاری شد، افزود: به دنبال برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله سیدمحمد حجت کوه‌کمری در مرند، زادگاه آن مرحوم هستیم.

برگزاری مراسم های ویژه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در مرند و شهرهای تابعه، انجام مسابقات فرهنگی در جهت بزرگداشت و نشر مقام والای امام راحل، برگزاری مراسم ویژه میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر، تقدیر از زنان و مادران برگزیده از جمله مصوبات شورای فرهنگ عمومی مرند بوده است.

گفتنی است، آیت الله سید محمد حجت کوه‌کمری، در سال ۱۳۱۰ هجری قمری در آبادی کوه کمر واقع در غربی‌ترین نقطه محال دیزمار ارسباران (قره داغ) از توابع شهرستان مرند استان آذربایجان شرقی دیده به جهان گشود و سرانجام بعد از یک عمر تدریس و تعلیم شاگردان و خدمت به اسلام و مردم مسلمان، در سوم جمادی‎‏الاولی سال 1372 هجری قمری و در سن 62 سالگی در شهر مقدس قم از دنیا رفت، و بعد از یک تشییع به یاد ماندنی، در مدرسه حجتیه‏ای که خود تاسیس کرده بود، به خاک سپرده شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات