۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۲۸۱۸۷
حجت الاسلام رفیعی؛

رسانه ها شهدا را فراموش نکنند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی المصطفی گفت: رسانه‌ها و صدا‌و‌سیما شهدا را فراموش کرده اند و جا دارد هر شب ویژه‌نامه ای از صدا‌و‌سیما درباره شهدا پخش بشود، یک سریال کفایت نمی کند، بعضی چیزها زمان بردار نیست بلکه تلنگر و تذکر می خواهد.
يادواره شهدا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی، عضو هیأت علمی المصطفی در مراسم بزرگداشت شهدای روستای فردو گفت: جلساتی که ما برای شهدا می گیریم جلسه حسرت برای خودمان است و شهدا به مراسم ما احتیاجی ندارند، مقام شهید آن‌قدر بلند مرتبه است که حضرت امیر‌المومنین علی(ع) در دعا‌های خود از خداوند متعال درخواست منازل و مراتب شهدا را داشت.

وی در ادامه افزود:‌ رسانه‌ها و صدا‌و‌سیما شهدا را فراموش کرده اند و جا دارد هر شب ویژه‌نامه ای از صدا‌و‌سیما درباره شهدا پخش بشود، یک سریال کفایت نمی کند، بعضی چیزها زمان بردار نیست بلکه تلنگر و تذکر می خواهد.

حجت الاسلام رفیعی خاطر نشان کرد: شهدا اکنون در میان ما نیستند، اما ما سر سفره آنها نشسته‌ایم و آنچه شهدا را نزد خدا برد و شفاعت را شامل حالشان کرد پیش‌زمینه ای بود که شهدا از قبل شهادت داشتند، معرفت عمیق و خدا باوری، هجرت مکانی و قلبی، سبقت در عمل خیر، همت عالی و ولایت و حس خداباوری بخشی از این پیش‌زمینه‌ها بود.

حجت الاسلام رفیعی یادآور شد: حدیثی از حضرت امیر المومنین(ع) است که می فرماید«هر که در رختخواب بمیرد ولی نسبت به پروردگار، حضرت رسول و امام زمانش معرفت داشته باشد، شهید از دنیا رفته است» و امام(ره) مصداق بارز این حدیث است.

وی بیان داشت: در خاطرات شهیدی می خواندم وقتی تیر به او خورد از پشت گردن سر را جدا کرد و به روی سینه او انداخت، چند لحظه ای دوید بعد روی زمین افتاد، وقتی بالای سر او آمدند دیدند که تا چند دقیقه دارد یا حسین می گوید، کوله پشتی او را باز کردند دیدند از خدای متعال خواسته و دقیقا بر طبق درخواستش از خدا، شهید شده است.

وی خاطر نشان کرد: صدای قرآن خواندن شهید علم‌الهدی همیشه در سنگر‌ها می‌پیچید و آخر هم به وسیله همان قرآن که در جیبش بود، او را شناسایی کردند./929/پ202/ن

ارسال نظرات