۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۲۸۲۴۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ نمازگزاران جمعه شهرهای مرند و جلفا خواستار لغو برگزاری مسابقات یوروویژن در باکو شدند.
تجمع طلاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نمازگزاران جمعه شهرهای مرند و جلفا روز گذشته با فریادهای « آذربایجان وارالسون قره باغ آزاد اولسون » و « آذربایجان شیعه سی قبول اتمز ذلتی » خواستار لغو برگزاری مسابقات یوروویژن در باکو شدند.

مردم مرند و جلفا ضمن اعتراض به رژه همجنس گرایان همزمان با برگزاری این جشنواره خواستار مقابله جدی با برگزاری این مسابقات در کشور اسلامی جمهوری آذربایجان شدند.

راهپیمایی‌کنندگان با سردادن شعارهایی به زبان فارسی و ترکی اقدام دولت جمهوری‌آذربایجان در برگزاری رژه همجنس‌بازان در این کشور مسلمان را به شدت محکوم کرده و خواستار لغو فوری آن شدند.

مردم متدین مرند و جلفا در حمایت از دینداران جمهوری‌آذربایجان، از مسؤولان دولت آذربایجان خواستند تا به اقدامات ضداسلامی در این کشور مسلمان پایان دهند، همچنین راهپیمایی‌کنندگان در پایان این راهپیمایی در بیانیه‌ای خواستار تجدید نظر مسؤولان دولت باکو در رابطه با اقدامات ضداسلامی خود شدند.

راهپیمایی کنندگان همچنین خواستار آزادی تمام زندانیان اعتقادی جمهوری آذربایجان و قطع روابط با صهیونیست‌ها شدند و با صدور بیانیه ای تأکید کردند: مدت‌ها است که در منطقه شیعه‌نشین و مسلمان جمهوری آذربایجان، اخبار ناخوشایندی مخابره می‌شود که نه تنها قلوب مسلمین بلکه دل هر انسان آزاده‌ای را جریحه‌دار می‌کند.

در این بیانیه آمده است: تخریب چندین مسجد مسلمانان، ممنوعیت استفاده از حجاب اسلامی در مدارس متوسطه و دستگیری دختران محجبه دانشجو، دستگیری بیش از 100 انسان آزادیخواه معترض به سیاست‌های ضد اسلامی، ایجاد فضای خفقان و آزار و اذیت مستمر دینداران و خانواده‌های آنها از جمله اقدامات غیر اسلامی و دشمنان اسلام‌پسند دولت باکو محسوب می‌شود.

اردیبهشت تئاتر ایران در تبریز برگزار می‌شود

محمد دادی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اردیبهشت تئاتر ایران در تبریز خبر داد و اظهار داشت: اردیبهشت تئاتر ایران فرصتی برای تکریم تجربه پیشکسوتان هنر نمایش و زمینه‌ساز پیوند و تعامل با نسلهای آتی این هنر متعالی است.

وی با بیان این‎که هنر نمایش،‌ هنری جامع و دربرگیرنده سایر هنرها است و می توان آن را رسانه‌ای برای آموزش و انتقال مفاهیم و ارزشها دانست، افزود: هنر تئاتر برای تاثیرگذاری بیشتر باید ارتباط مستحکمی با مخاطبان برقرار کرده و پاسخگوی نیازهای آنان باشد.

دادی با اشاره به تولید 73 نمایش در سال 90 از سوی هنرمندان استان گفت: در راستای حمایت از هنر تئاتر، نخستین جشنواره تئاتر تبریز با عنوان "یک متن چند نگاه" بهمن ماه 91 در تبریز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل همچنین از آئین تجلیل 10 نفر از فعالان عرصه نمایش همزمان با برگزاری آئین اردیبهشت تئاتر ایران در تبریز خبر داد و گفت: همایش اردیبهشت تئاتر ایران روز چهارشنبه بیست و هفتم اردیبهشت ماه جاری ساعت 30/18 در مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود.

حضرت زهرا (س) باید محور زندگی در تمام عرصه‌ها باشد

حجت‌الاسلام اباصلت فیضی‌زاده، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه، در جمع بسیجیان سپاه ناحیه مراغه اظهار داشت: زندگی سرشار از معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) باید محور زندگی ما در تمام مراحل زندگانی باشد.

وی حجاب و عفاف را از دستاوردهای مهم انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: این دستاورد مهم که بدون شک سلامت جامعه را به همراه خواهد داشت برای دشمنان قابل تحمل نبوده و سعی در ترویج بدحجابی و بی‌بندباری جوانان را دارند.

حجت‌الاسلام فیضی‌زاده با تاکید بر این‎که هم اکنون دشمنان ما در جنگ نرم تلاش دارند تا نقش حجاب و پوشش اسلامی را در جامعه اسلامی کمرنگ جلوه دهند، اضافه کرد: ناکام ساختن این طرح دشمن نیازمند هوشیاری زنان جامعه اسلامی بوده و نقش مادران در این زمینه بسیار موثر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه مراغه با بیان این‎که بسیج باید در ترویج حجاب و عفاف کوشا باشد، افزود: نقش بسیج در ترویج حجاب و عفاف در جامعه موثر بوده و باید با هوشیاری و بصیرت جوانان را نسبت به حجاب و عفاف ترغیب کنیم.

کاروان پیاده آذربایجان‌شرقی عازم حرم مطهر امام خمینی(ره) شد

کاروان امام علی(ع) عصر روز گذشته از مقابل مصلای امام خمینی(ره) این شهر و پس از اقامه نماز جمعه عازم مرقد امام راحل شد. این کاروان با بدرقه رسمی آیت‌الله شبستری، امام جمعه ‌تبریز ‌و نماز‌گزاران این شهر حرکت خود به سمت مرقد امام راحل را آغاز کرد.

کاروان امام علی(ع) در مدت 17 سال گذشته با حضور 110 نفر از داوطلبان که به نام مبارک علی(ع) انتخاب شده‌اند با پای پیاده در مراسم گرامیداشت امام شرکت می‌کنند که امسال نیز برای هجدهمین سال این سفر انجام شد.

این کاروان عمدتاً از رزمندگان دوران دفاع مقدس، پدران و یادگاران شهدا، جانبازان، آزادگان، بسیجیان، دانشجویان و طلاب آذربایجان‌شرقی تشکیل می‌شود.

حرکت کاروان پیاده مرقد امام راحل همراه با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بوده و این برنامه ها در 23 روز و با توقف در 59 شهر و روستا در استان آذربایجان‌شرقی، زنجان، قزوین، البرز و تهران انجام خواهد شد./935/د101/ب

ارسال نظرات