۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۱۲۸۵۴۳
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:

نقش بانوان در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در خانواده بسیار مهم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ استانداری خوزستان گفت: دولت در بخش تشکیل تعاونی‌ها و اعطای تسهیلات از مدت‌ها پیش شرایط کار را برای فعالیت بانوان فراهم کرده و بانوان می‌توانند در زمینه تولید ملی مشارکت گسترده‌ای داشته باشند.
مريم حيدريان
مدير کل امور بانوان و خانواده استانداري خوزستان مريم حيدريان-مدير کل امور بانوان استانداري خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مریم حیدریان، مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ استانداری خوزستان اظهارکرد: در بحث تولید ملی تعداد بسیاری از بانوان، کارآفرین هستند ولی آنچه که در ابعاد ملی می‌تواند تأثیر‌گذار باشد، نقش بانوان در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی در سطح خانواده است.

وی افزود: اگر زنان عزم خود را جزم کنند و در فضای خانه‌ها کالاهای تولید داخل مورد استفاده قرار گیرد، به سمت تحقق شعار امسال پیش خواهیم رفت، برای افزایش گرایش مصرف کالاهای ایرانی توسط خانواده‌ها، بخش‌های مختلفی می‌توانند تأثیرگذار باشند و تولیدات ملی را برای مصرف خانواده‌ها به کیفیت مرغوب نزدیک کنند.

حیدریان تصریح کرد: برخی خانواده‌های ایرانی به مصرف کالاهای تولید کشورهای خارجی گرایش دارند، این در حالی است که بسیاری از کالاهای ایرانی کیفیتی بهتر و بیشتر از کالاهای خارجی دارند، ولی متأسفانه برخی افراد بدون دقت عمل می‌کنند؛ استفاده از کالاهای خارجی ضرر چندگانه‌ای دارد و هم تولید ملی را از رونق می‌اندازد و هم به اقتصاد خانواده‌ها ضربه وارد می‌کند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‌ استانداری خوزستان با بیان این‎که مدیریت زنان می‌تواند اقتصاد خانواده و جامعه را رونق دهد گفت: باید تلاش شود که کالای ایرانی به خوبی در نمایشگاه‌ها و بازار عرضه شود، در استان خوزستان بانوان کارآفرین بسیاری وجود دارند که خود صاحب بازار هستند و در زمینه تولید ملی مشارکت می‌کنند، فعالیت این بانوان در زمینه تولید ملی می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشد./9461/ت303/ب

ارسال نظرات