۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۲۹۶۶۱
مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ؛

خانه‌های دیجیتال مساجد زمینه‌ساز گسترش سبک زندگی قرآنی و اسلامی در سطح جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ با بیان این که خانه‌های دیجیتال مساجد زیرساخت اصلی شبکه‌ متشکل از مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال را تشکیل می‌دهد، افزود: این مراکز می‌توانند با تولید محتواها در قالب نرم‌افزار و یا در محیط وب، زمینه‌ساز گسترش سبک زندگی قرآنی و اسلامی در سطح جامعه و ورود آن به فضای مجازی شوند.
مسجد


به گزارش خبرگزاری رسا، مهدی میلانی‌زاده مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در با بیان این که یکی از مراکز اصلی تأسیس مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در سطح کشور کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است عنوان کرد: تاکنون 270 مرکز فرهنگی دیجیتال در سطح کشور راه‌اندازی شده که از این تعداد 170 مرکز به عنوان زیرساخت اصلی شبکه ملی فرهنگ در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دارد.

میلانی‌زاده با بیان این که بخشی دیگر از این مراکز دیجیتال در مؤسسات قرآنی و مجتمع‌های فرهنگی هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند، گفت: افراد حاضر در این مراکز می‌توانند ضمن آشنایی با ابزارهای نوین و نرم‌افزارهای تولیدشده در داخل کشور و با قرار گرفتن در فضای رسانه‌ای جدید، دیگر، تنها استفاده کننده محتوا نباشند بلکه در زمینه‌های مختلف دست به تولید محتوا زده و محتوای تولیدی خود را در اختیار دیگران نیز قرار دهند.

وی با اشاره به این که پیش از این امکانات آموزشی به معلم، کتاب و جزوه محدود بود، افزود: در حال حاضر و با گسترش فناوری، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، نرم‌افزارهای موبایلی، سایت‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و ... امکانات متعددی را در زمینه آموزش در اختیار مؤسسات قرار می‌دهند.

میلانی‌زاده عنوان کرد: برای مثال مراکز قرآنی می‌توانند با اقدام به تولید محصولات دیجیتال ضمن استفاده از این محصولات در امور آموزشی و ارائه مطالب مورد نظر خود به مخاطبان، با انتشار این محصولات در سطحی فراتر از مرزهای مرکز خود، دامنه انتشار آثار و نتایج فعالیت خود را گسترش دهند.

مدیر اجرایی شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با بیان این که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و مؤسسات قرآنی و فرهنگی می‌توانند از این طریق اهداف خود را بهتر محقق سازند، اظهار کرد: این مراکز می‌توانند با تولید و عرضه محتواهای مورد نظر خود در قالب نرم‌افزار و یا با عرضه آن‌ها در محیط وب، با شیوه‌هایی به‌روزتر زمینه‌ساز گسترش سبک زندگی قرآنی و اسلامی در سطح جامعه و ورود آن به فضای مجازی شوند.

میلانی‌زاده به اهتمام جدی این شبکه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه‌اندازی مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال در تمام سطح کشور اشاره کرد و گفت: تعداد خانه‌های دیجیتال مساجد تا پایان خردادماه به 200 مرکز و تعداد مجتمع‌های فرهنگی دیجیتال تا شهریورماه جمعاً به 500 مجتمع خواهد رسید که بخشی از آن‌ها در اماکن زیارتی، کتابخانه‌ها و محیط‌های قابل دسترسی برای عموم خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به تأمین تجهیزات این مراکز از سوی دولت و راه‌‌اندازی پورتال ملی مساجد خاطرنشان کرد: خانه‌های دیجیتال مساجد به صورتی خودجوش و به وسیله اعضای حاضر در این مراکز اداره می‌شوند و در واقع می‌توانند به عنوان بخش سخت‌افزاری پورتال ملی مساجد که به منظور تولید محتوا در فضای مجازی راه‌اندازی شده است نیز به کار گرفته شوند. /907/د102/ن

ارسال نظرات