۰۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۲۹۷۰۲
به بهانه محکومیت جنایت الحوله؛

اخراج سفرای سوریه از کشورهای غربی

خبرگزاری رسا ـ کشورهای فرانسه، انگلیس، استرالیا، آلمان، کانادا، اسپانیا و ایتالیا سفرا و دیپلمات های سوری را به بهانه محکومیت جنایت هولناک الحوله از کشور خود اخراج کردند.
جنايت روستاي الحوله سوريه


به گزارش خبرگزاری رسا، کشورهای غربی در راستای افزایش فشار به دولت بشار اسد و آغاز جنگ روانی دیگر به بهانه حمایت از حقوق بشر و محکومیت کشتار مردم روستای الحوله سفرای سوریه را از کشور خود اخراج کردند.

به گزارش شبکه الجزیره فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که سفیر سوریه در پاریس را اخراج کرد.

بنابر گزارش این شبکه، وزیر امور خارجه فرانسه نیز در اظهاراتی تند، خواستار کناره گیری بشار اسد رئیس جمهور سوریه شد.

شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد‌: لندن 3 دیپلمات سوری را بر سر حادثه حوله اخراج کرد.

دولت آلمان نیز اعلام کرد سفیر سوریه در برلین را بابت آنچه که قتل عام حوله خوانده، اخراج خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با ادامه روند اخراج سفرای سوریه در کشورهای غربی به بهانه حادثه شهر حوله، سه کشور کانادا، اسپانیا و ایتالیا نیز تصمیم خود برای اخراج سفیر سوریه را اعلام کردند.

باب کار وزیر امور خارجه استرالیا نیز اعلام کرد که دولت گیلارد روز گذشته جودت علی یکی از عالیرتبه ترین دیپلمات های سوری را از کشور اخراج کرد.

غرب در موج جدید عملیات روانی خود علیه دولت بشار اسد قصد دارد مسؤولیت جنایت مشکوک روستای الحوله که دست مخالفین اسد در آن آشکار شده است را بر عهده ارتش سوریه بگذارد و آن را وسیله ای جهت براندازی نظام این کشور قرار دهد.

گفتنی است روز جمعه در جنایتی تازه نزدیک به صد تن از جمله 35 کودک زیر 10 سال از مردم بی دفاع روستای الحوله سوریه کشته و سر از بدن آنها جدا شده است. نکته قابل توجه آن است که تصاویر این کشتار دست جمعی اولین بار از سوی رسانه های مخالفین منتشر و دستمایه فشار غرب به این کشور برای شکست طرح کوفی عنان و براندازی دولت اسد شد.

این درحالی است که دمشق با محکومیت این جنایت تاکید کرده که این اقدام تنها به سود مخالفان طرح صلح عنان است نه دولت و شورشیان وابسته به آمریکا و عربستان مسؤول این کشتار هستند.

به گزارش المنار، وزارت امور خارجه سوریه در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل، گروه هایی که آنها را گروه های تروریستی معرفی کرد، مسؤول جنایت های شهر الحوله دانست.

وزارت خارجه سوریه در این پیام تاکید کرد، جنایتکاران را پیدا خواهد کرد و آنها را به دادگاه تحویل خواهد داد.

وزارت خارجه سوریه همچنین پیام هایی به مجمع عمومی و هیأت های مسؤول در زمینه حقوق بشر ارسال و در این پیام ها با شدیدترین لحن، کشتارهایی را محکوم کرد که گروه های مسلح تروریستی تحت حمایت کشورهای خارجی، مرتکب آن شدند./902/ت303/ک

ارسال نظرات