۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۸۹۱
معاون اول قوه قضاییه:

امام همراه با علم‌آموزی، مبارزه با فساد را فراموش نکرد

معاون اول قوه قضاییه گفت: خداوند از علما علم‌آموزی به دیگران و مبارزه با ظلم را خواسته و امام(ره) همراه با علم‌آموزی، ظلم‌ستیزی و مبارزه با فساد را فراموش نکرد.
حجت الاسلام رئيسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی
، معاون اول قوه قضاییه، در مراسم نکوداشت شهید حجت‌الاسلام علی مزاری گفت: سلوک شهید مزاری سلوک ارزشمندی است که برای ما طلبه‌ها چراغ راه می‌شود.

وی با بیان این‌که در این حیات انسانی که دعوت خداوند متعال و پیامبر(ص) است، خاطرنشان کرد: انسان دارای آفرینش است، آفرینش جسمی و آفرینش روحی، در آفرینش روحی است که انسانیت انسان رقم می‌خورد و انسان در پرتو ارتباط با وحی به مقام خلیفه‌الهی می‌رسد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: کتب آسمانی و انبیاء می‌خواهند انسان را به یک حیات طیبه دعوت کنند و دستورات ماه رجب و ماه شعبان نمونه‌ای از این دعوت است.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن ماه رمضان خاطرنشان کرد: ضیافت ماه رمضان، ضیافتی است که خداوند انسان را با مقام ربانی خودش به آن فراخوانده و خواسته که انسان در این ضیافت به مقام ربانی دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام رئیسی ابراز داشت: نطق وجه تمایز انسان و حیوان نیست، بلکه جنبه الهی و ربانی انسان سبب تفاوت انسان و حیوان می‌شود.

وی با بیان این‌که شعار دعوت به مردم و دفاع از حقوق دیگران بسیار داده می‌شود، اظهار داشت: باید دلیل دفاع از مردم را دید و باید در نظر داشت بسیاری از کسانی که از حقوق انسان‌ها می‌زنند خود ساده‌ترین حقوق را پایمال می‌کنند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه تصریح کرد: این دگرخواهی که خدا در سوره مبارکه هل‌اتی نشان بیان کرده در هیچ یک از دگرخواهان عالم وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که اگر دگر‌خواهی کسی بخواهد ارزش داشته باشد باید در پرتو خداخواهی قرار گیرد، بیان داشت: دگرخواهان در عالم بسیار هستند، اما وجود مقدس امام علی‌(ع) و حضرت زهرا(س) در این نمونه بارز توجه به دیگران در پرتو خداخواهی است.

حجت‌الاسلام رئیسی به ویژگی‌های شهید مزاری اشاره کرد و افزود: اگر اخلاص شهید مزاری نبود یاد ایشان ماندگار نمی‌شد.

وی با بیان این‌که خداوند دو وظیفه را از علما درباره علم‌آموزی به دیگران و مبارزه با ظلم خواسته است، گفت: در سلوک و رفتار امام(ره) که این روزها روز ایشان است هم در جایگاه تعلیم و در جایگاه ظلم‌ستیزی انسان هر دو جلوه را می‌بیند.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: علم اهمیت دارد اما از نقش مبارزه نباید غفلت کرد همچنان که تاریخ علمای روحانی بسیاری را در یاد دارد که در راه مبارزه با کژی‌ها و فساد به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به ولادت امام جواد(ع) تصریح کرد: در علم رجال اگر کسی واقفی باشد نسبت به او شک و گمان وجود دارد، سیره امام جواد(ع) مبارزه با همین گروه بود.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: علما باید با مبارزه در عرصه‌های فرهنگی و در سایر عرصه‌هایی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، وظیفه خود را انجام دهند.

وی با بیان این‌که رمز ماندگاری انسان در حیات الهی انسان است، افزود: رمز یافتن این جایگاه و این حیات نورانی و طیبه عبادت پروردگار و بندگی است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه عنوان کرد: امام(ره) ظرفیت قلب خود را با بندگی خدا افزایش داد و در اثر همین افزایش ظرفیت در مقابل مشکلات و خطرات گوناگون ایستادگی کرد.

وی با بیان این‌که شهید مزاری هم مانند امام(ره) به جایگاه والای انسانی رسیده بود، گفت: برخی از انسان‌ها ظرفیت پیروزی، شکست، ستایش شدن و ... را ندارند اما برخی با پرورش استعدادهای انسانی خود به مقام بلند انسانی می‌یابند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: پایین‌تر رقم جرم را در استان خراسان جنوبی داریم، و این امر به دلیل فرهنگ مردم این منطقه است که فرهنگ قانون‌مداری و توجه به دین رواج دارد، این فرهنگ در شرایط کنونی با ماهواره و تهاجمات غرب تهدید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کسانی مانند شهید مزاری باید باشند تا بتوان با این تهدیدها مقابله کرد، افزود: حیات کسانی مانند شهد مزاری ماندگاری دارد، همچون امام(ره) که تداوم ایشان به حضور جسمی ایشان در میان امت نیست بلکه به زنده بودن راه ایشان در ایران و سایر کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه به انقلاب مصر اشاره و تصریح کرد: ویژگی‌های انقلاب مصر بسیار مانند انقلاب اسلامی است و این موضوع نشان‌دهنده حضور امام(ره) در میان ماست.

وی اظهار داشت: شهید مزاری هم مانند امام(ره) در میان ما حضور دارند و طلاب گرامی نیز باید مانند ایشان به استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی توجه لازم را داشته باشند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اظهار داشت: برخی از اتفاقات در این منطقه‌ها هدف‌دار است و احساس می‌شود که دشمن برنامه ویژه‌ای را برای تغییر شرایط منطقه طراحی کرده است.

وی با بیان این‌که دولت کارهایی در این منطقه انجام داده است، تصریح کرد: نباید به کارهای دولت بسنده کرد و ضرورت کار ویژه‌ای از سوی نخبگان حوزه علمیه احساس می‌شود./914/پ202/ن

ارسال نظرات