۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۳۰۱۴۳
در اعتراض به حکم دادگاه نامبارک؛

مصری‎ها در میدان التحریر تجمع می‎کنند

خبرگزاری رسا ـ در پی صدور احکام ناعادلانه دادگاه جنایی مصر درباره دیکتاتور و اطرافیانش، گروه‌ها و احزاب سیاسی از مردم این کشور خواستند روز سه‌شنبه تجمع میلیونی در میدان التحریر قاهره برگزار و خواسته‌هایشان را تکرار کنند.
انقلاب مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از ده حزب و گروه سیاسی در مصر با رد حکم صادر شده بر حسنی مبارک و اطرافیانشان با دادن فرا خوان از مردم مصر خواستند روز سه‌شنبه بار دیگر برای اعلام مخالفت خود با احکام صادر شده در میدان التحریر قاهره تجمع کنند.

این گروه‌های سیاسی اعلام کردند روز سه‌شنبه در تجمع میدان التحریر چهار خواسته مطرح خواهد شد که تشکیل دادگاه انقلاب برای محاکمه فوری شخصیت‌های رژیم گذشته از جمله احمد شفیق، برکناری عبدالمجید محمود، دادستان کل مصر، اجرای قانون عزل سیاسی درباره احمد شفیق و متوقف کردن برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تا زمان تحقق درخواست ها از جمله این خواسته‌ها است.

در همین حال، محمد مرسی، نامزد گروه اخوان المسلمین و راه یافته به دور دوم انتخابات امروز (دوشنبه) به منظور اعلام همبستگی با تحصن‌کنندگان در میدان التحریر تبلیغات انتخاباتی‌اش را تعطیل کرد.

یاسر علی، سخنگوی رسمی دفتر تبلیغات محمد مرسی، اعلام کرد احتمالاً تبلیغات انتخاباتی مرسی فردا (سه‌شنبه) نیز به علت حوادث کنونی مصر به حالت تعلیق درآید.

از سوی دیگر، عطام العریان، از رهبران اخوان المسلمین و نماینده مجلس مصر، از احمد شفیق خواست خود را برای محاکمه عادلانه دردادگاه آماده کند./902/د101/ک

ارسال نظرات