۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۳۰۲۶۰
آیت الله طبرسی:

نهادینه‎سازی فرهنگ زکات نیازمند فعالیت جدی مبلغان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود بیشتر به تبلیغ این فریضه مهم دینی بپردازند، تصریح کرد: روحانیت بهترین قشری است که می تواند این سنت مهم دینی را در جامعه نهادینه کند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در سومین همایش علما و روحانیان که با محوریت زکات در ساری برگزار شد با اشاره به این که پرداخت زکات موجب سعادت و رفع ترس و اندوه انسان می‏شود، اظهار داشت: جامعه انسانی همواره نیازمندی‏های دارد که اگر از طریق صحیح برآورده گردد موجب رشد و بالندگی آن خواهد شد. 

وی اهمیت و جایگاه زکات در اسلام را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان این که پرداخت زکات گناهان را محو می کند و زمینه ساز نزول رحمت خداوند است، افزود:  اهمیت زکات در قرآن معادل نماز بیان شده است و این نشان دهنده توجه ویژه اسلام به مسأله پرداخت زکات است که باید جدی گرفته شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در بسیاری از آیه های قرآنی توجه به نماز و زکات با هم مورد تأکید قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به این ارزش گذاری از سوی کلام الهی باید همه تلاش ها در جهت تقویت این فریضه مهم دینی معطوف شود.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به توجه ویژه پیامبر گرامی اسلام به پرداخت زکات اشاره کرد و با بیان این که ایشان در یک مراسم افرادی را به دلیل عدم پرداخت زکات بیرون کردند، گفت: این نشان دهنده نهایت اهمیت زکات نزد پیامبر خدا بوده است.

وی، افزایش پرداخت زکات از سوی مردم را نیازمند تبلیغات گسترده در این خصوص عنوان کرد و با بیان این که متأسفانه همچنان در این عرصه با تبلیغات ضعیف روبه‎رو هستیم، بیان داشت: هنوز بسیاری از مردم با اصل مسأله زکات آشنایی ندارند که این موضوع باید به خوبی برای آنها تبیین شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش روحانیت در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مبلغان دینی که به مناطق محروم و روستایی اعزام می شوند باید افزون بر انجام دیگر وظایف خود تبیین فلسفه زکات در دین اسلام را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مبلغان دینی باید در منابر و خطابه های خود بیشتر به تبلیغ این فریضه مهم دینی بپردازند، تصریح کرد: روحانیت بهترین قشری است که می تواند این سنت مهم دینی را در جامعه نهادینه کند.

آیت الله طبرسی، آشنایی مردم با فرهنگ پرداخت زکات و ثواب دنیوی و اخروی این مسأله را سبب تقویت این فریضه دینی برشمرد و ادامه داد: تبلیغ صحیح مسأله زکات از سوی روحانیت به عنوان سفیران تبلیغ می شود بسیار راه گشا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تبلیغ فریضه دینی زکات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با تبلیغ و اطلاع رسانی مناسب، کشاورزان را با مزایای انجام این فریضه الهی بیشتر آشنا کند تا شاهد افزایش زکات جمع آوری شده و اجرای طرح‌های عمرانی بیشتری در استان به ویژه روستاها باشیم.

آیت الله طبرسی بین با اشاره به این که افزایش میزان پرداخت زکات در جامعه از سوی مردم می توان زمینه اجرای بهتر طرح‎های عمرانی در روستاها و مناطق محروم را فراهم کند، ادامه داد: آحاد جامعه اسلامی باید توجه داشته باشند پرداخت زکات به عنوان یک فریضه مهم دینی بسیار حائز اهمیت است./950/پ202/س
ارسال نظرات