۱۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۳۰۲۹۲
امام جمعه اردبیل:

تلاش دشمن ترویج بداخلاقی در جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری برگزاری برنامه یورو ویژن در جمهوری آذربایجان را نمونه ای از تلاش کشورهای غربی برای زدودن اخلاق از جامعه اسلامی دانست.
حجت ‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در جمع مردم خلخال اظهار داشت: تمامی توطئه‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای غرب برای انحراف آحاد جامعه از مسیر اسلام و تشیع است.

وی با تأکید بر این‌که بی‌تعصبی نسبت به احکام دینی، زمینه را برای به ثمر رسیدن اهداف دشمنان در جوامع اسلامی فراهم می کند، افزود: امروزه تلاش های غرب برای سوق جوامع بشری به سمت بی حیایی و زدودن اخلاق از این جوامع متمرکز شده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‎که اتخاذ موضع انفعالی، گوشه‌نشینی و بی‌توجهی نسبت به تلاش‌های ضداسلامی دشمنان عامل بروز بحران اخلاقی می شود، گفت: فعالیت شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای در سطح وسیع همراه با بکارگیری تمام توان در فضاهای مجازی و اینترنتی تنها برای ترویج فرهنگ بی‌دینی و بی‌عفتی است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان برای ترویج اعتقادات ضاله و بی‌پایه و اساس خود شب و روز نمی شناسند و عزم جدی برای مقابله با اسلام دارند، اگر ما به پشتوانه این فرهنگ و دین غنی خود نتوانیم حداقل به اندازه آنان حضور داشته باشیم، ضرر خواهیم کرد.

وی برگزاری برنامه یورو ویژن در جمهوری آذربایجان را نمونه ای از تلاش کشورهای غربی برای زدودن اخلاق از جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نظام منحط و ضدبشری برای ترویج رذایل اخلاقی در جوامع اسلامی میلیون‌ها دلار هزینه می کنند، اما متاسفانه عده ای از متولیان نظام اسلامی حاضر به صرف هزینه های ناچیز در تبلیغ مبانی دینی نیستند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرایط دوران حیات حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: در وضعیت فعلی توجه به معنویات و الگوگیری از زندگانی حضرات معصومین (ع) و استفاده از رهنمودهای مرجعیت دینی از راهکارهای مهم در امر مبارزه با ترویج فرهنگ بیگانه ضروری است.

وی با تاکید بر پیشگیری از ورود فرهنگ بی حیایی و بی عفتی به جامعه اسلامی تصریح کرد: توجه به فلسفه امامت و نقش ارزنده مرجعیت دینی در هدایت صحیح جامعه لازمه جلوگیری از آسیب های اجتماعی و تهدید کننده جوامع بشری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی خواستار الگوگیری بانوان جامعه از زندگانی حضرت زینب کبری (س) شد و افزود: آن حضرت در طول زندگانی همواره برای احیای شعائر دین و ترویج حیا و حتی در زمان اسارت تلاش کرد و به عنوان یک شخصیت والا نقش ارزنده ای را در جاودانه ماندن نهضت عاشورا ایفا کرد.

وی ادامه داد: آن بانوی نمونه اسلام که تجلی فضائل مولای متقیان بوده اند، در عین تحمل این شرایط دشوار و مصیبت ها حتی یک لحظه از وظایف دینی و شرعی خود غافل نشده و این کار وی موجب جاودانه ماندن نام آن حضرت در تاریخ شد./935/پ202/ب
ارسال نظرات