۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۳۰۵۳۵

دیدار وزیر آموزش و پرورش با نماینده ولی فقیه در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش در جربان سفر به شهر اردبیل با حجت الاسلام والمسلمین عاملی دیدار کرد.
حميد رضا حاجي‌بابايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش امروز طی سفر به اردبیل با حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در این استان دیدار و گفت‎و‎گو کرد.

امام جمعه اردبیل در این دیدار با تقدیر از حضور وزیر آموزش و پرورش در یادواره شهدای فرهنگی این استان اظهار داشت: نهاد تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، یکی از ارزشمندترین و حساس‌ترین مسؤولیت‌ها را بر عهده دارد.

وی با تأکید بر این‌که سعادت و یا شقاوت آینده جوامع بر عهده آموزش و پرورش و دبیران مدارس است، خاطرنشان کرد: توجه جدی به مسأله تربیت دینی دانش‌آموزان در کنار مسائل آموزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است، چراکه شخصیت اصلی دانش‌آموزان در مدارس شکل می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی گفت: خوشبختانه در سال های اخیر آموزش و پرورش با توسعه مدارس قرآنی و تقویت آموزش‌های دینی و احیای نظام پرورشی سعی جدی در نقش‌آفرینی تربیتی داشته است.

امام جمعه اردبیل همچنین از تلاش‌های وزارت آموزش و پرورش در تدوین و اجرای سند تحول بنیادین تقدیر کرد و افزود: این آرزوی دیرین و نهضت تأثیرگذار امروز به ثمر نشسته و باید این ظرفیت را ارزشمند محسوب کرد؛ اما بایستی نگاه غلط به موضوع رتبه‌بندی کنکور و اصلاح سهمیه مناطق مختلف در آزمون سراسری تغییر یابد.

همچنین حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش در سخنانی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداخت و از راه اندازی قطب‌های مدرسه دینی کشور از سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: هدف اصلی این طرح، گسترش فرهنگ قرآن و آموزه‌های دینی میان دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: مدارس دینی در جایگاهی بالاتر از مدارس قرآنی به گسترش فرهنگ معرفتی کمک کرده و دانش‌آموزان در کنار یادگیری دروس مصوب به صورت تخصصی دروس قرآنی را نیز یاد می گیرند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در کنار گسترش قطب‌های مدرسه دینی در کشور که تا سه سال آینده به 5 هزار مدرسه می‌رسد هوشمندسازی این مدارس نیز در دستور کار قرار گرفته و فارغ‌التحصیلان این مدارس دو مدرک تحصیلی از آموزش و پرورش دریافت می‌کنند.

حاجی‌بابایی در پایان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: معظم‌له در دیدار اخیر فرهنگیان روند اجرای سند را مطلوب اجرایی کرده و خواستار عملیاتی شدن بند به بند این سند کارساز شدند./935/پ202/س
ارسال نظرات