۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۳۰۶۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

تقویت تبلیغ دین در فضای مجازی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین تبلیغ دینی و ارزش های اسلامی در عرصه رسانه های مجازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت شاهد تاثیر گذاری دو چندان تبلیغ دینی در جامعه خواهیم بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان


حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با بیان این که تبلیغ احکام دین مبین اسلام تنها با روش‌های سنتی تبلیغ امکان‌پذیر نیست گفت: بهره گیری از ابزارهای تبلیغی مهم ترین راه نهادینه کردن ارزش های دینی در عصر حاضر است.

وی مبلغان را رهبران دینی جامعه برشمرد و افزود: روحانیت به عنوان عالمان دینی، وظیفه سنگینی را در گسترش فرهنگ دینی در جامعه بر عهده دارند.

حجت الاسلام یاری با بیان این که مبلغان باید امروز با توجه به نیاز و شرایط روز جامعه به این وظیفه مهم عمل کنند خاطرنشان کرد: تبلیغ مناسب احکام دینی از سوی مبلغان نیازمند نوآوری در نحوه تبلیغ است و با توجه به نیاز جامعه، تبلیغ احکام دینی نیز نیازمند یک تغییر و بازنگری است.

وی یکی از وظایف پیامبران و ائمه اطهار(ع) را تبلیغ دین مبین اسلام دانست و با بیان این که پیامبران و امامان معصوم ما خود بهترین مبلغان بودند خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان از جمله اقشاری هستند که مهم ترین وظیفه را در موضوع تبلیغ بر عهده دارند.

تبلیغ صحیح دین مهم ترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای تبلیغ فرهنگ غلط خود در کشورهای اسلامی به ویژه جمهوری اسلامی ایران، گفت: گسترش دامنه تبلیغات دینی در جامعه در نابودی ناتوی فرهنگی تأثیر فراوانی دارد.

وی ادامه داد: روحانیان به عنوان سفیران الهی و رهبران دینی دارای وظایف سنگینی هستند که باید با استفاده از آیات و احکام قرآن کریم و دستورات ائمه اطهار (ع)، اصول دین و احکام اسلامی را به مردم آموزش دهند و زمینه ارتقای فکری و دینی افراد جامعه را فراهم آورند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بر حضور روحانیان در کنار مردم و ترویج احکام و معارف اسلامی به آحاد جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان را ضروری دانست و گفت: روحانیان نقش تأثیر گذار و مهمی در حفظ ارزش های اسلامی دارند.

وی در ادامه سخنان خود گفت: مبلغان دینی باید با آشنایی کامل نسبت به وظایف خطیر خود در تبیین ارزش های دینی و رفع شبهات و آشنایی مردم با عرفان های کاذب، هر چه بیشتر به نقش خود در جامعه عمل کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین تبلیغ دینی و ارزش های اسلامی در عرصه رسانه های مجازی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در این صورت شاهد تاثیر گذاری دو چندان تبلیغ دینی در جامعه خواهیم بود.

وی در ادامه سخنان خود به برخی ویژگی‌های یک مبلغ دینی اشاره کرد و با بیان این که شناخت و فهم مناسب از دین و اندیشه های اسلامی مهم ترین شرط تبلیغ برای یک مبلغ است، گفت: یک مبلغ دین باید در ابتدا درک و فهم درستی از مفاهیم دینی داشته باشد تا بتواند اندیشه های اصیل اسلامی را در سطح جامعه نهادینه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، آشنایی یک مبلغ با مهارت‌های تبلیغی در ‌دوران تحصیل را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: یک مبلغ موفق باید از یک روش تبلیغی مناسبی در جهت ترویج مبانی دینی در سطح جامعه برخوردار باشد تا بتواند در این عرصه موفق عمل کند.

حجت الاسلام یاری ابزار و هدف در تبلیغ را ضروری دانست و با تأکید براین که اگر برنامه های تبلیغی ما فاقد این مسأله مهم باشد به یقین راهی از پیش نخواهیم برد، ادامه داد: ابزار و هدف در تبلیغ تأثیرگذاری تبلیغ دینی را دو چندان خواهد کرد.

وی به مسأله تبلیغ در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: تبلیغ اسلامی همان رساندن پیام الهی به شیوه‌ روشنگرانه از طریق ایجاد ارتباط و تشویق به پذیرش محتوای مورد نظر با استفاده از ابزارهای مشروع هر عصر است.

ضرورت روانشناسی در تبلیغ دین

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه سخنان خود اهمیت روانشناسی در تبلیغ دینی را مورد تأکید قرار داد و گفت: یک مبلغ دینی باید پیش از تبلیغ مطالب خود را مطابق با محیط  تبلیغی خود آماده کند در غیر این صورت سخنان وی تاثیر گذار نخواهد بود.

حجت الاسلام یاری شناخت مبلغ از مخاطب را در عرصه تبلیغ بسیار مهم ذکر کرد و افزود: تبلیغ باید با شناخت کافی از مخاطب و براساس میزان درک و فهم او صورت گیرد.

وی به تأثیر گفتار به عنوان مهم ترین و مؤثرترین ابزار تبلیغ اشاره کرد و اظهارداشت: گفتار یک مبلغ تاثیر بسیار زیادی در برقراری ارتباط با مخاطبان، بخصوص نسل جوان و نوجوان جامعه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تسلط بر شبهات را از سلاح‌های اصلی یک مبلغ عنوان کرد و گفت: نسل جوان دچار شبهاتی است و مبلغ تا جایی که امکان دارد به شبهات بپردازد و در جایی که قدرت پاسخ‌گویی ندارد ساکت باشد و پاسخ آن را برای تحقیق بیشتر بگذارد، زیرا اگر جواب ناصحیح داده شود آثار بسیار نامطلوبی خواهد گذاشت./950/پ202/ب

ارسال نظرات