۰۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۷۶۳
مدیر حوزه های علمیه:

فرهنگ اهل بیت با زورگویان سرسازش ندارد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله مقتدایی در مدینه منوره اظهار داشت: جوانها در کشورهای اسلامی در جستجوی فرهنگ شیعی و اهل بیت (ع) هستند، فرهنگی که سرسازش با هیچ قدرت زورگویی را ندارد و فقط به منافع اسلام و مسلمین می اندیشد.
آيت الله مرتضي مقتدايي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور، نظام اسلامی ایران را یک الگوی مورد پسند از سوی بسیاری از ملت های مسلمان و به خصوص جوانها در دوره بیداری اسلامی برشمرد.

وی گفت: جوانها درکشورهای اسلامی در جستجوی فرهنگ شیعی و اهل بیت (ع) هستند. فرهنگی که سرسازش با هیچ قدرت زورگویی را ندارد وفقط به منافع اسلام و مسلمین می اندیشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور که درهمایش یک هزار و 200 نفری طلاب وروحانیون ایرانی عمره گزار در بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره سخن می گفت، افزود: در صدر نظام اسلامی ایران امروز فقیهی جامع الشرایط و عادل و عالم قرار دارد که فقط به مصلحت اسلام و منافع مسلمین می اندیشد.

وی با ارایه قرائن و شواهدی و نیز نقل اظهارات و اذعانها گفت: بیداری اسلامی که امروز موجب خیزش عمومی و بخصوص درمیان جوان ها برای احیای اسلام در کشورشان شده است ، ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد و ادامه آن دانسته می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام اسلامی ایران موفق تر از هر زمانی به پیشبرد امور می پردازد، نظامی که استکبار و صهیونیسم جهانی برای ساقط کردن آن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همه نوع توطنه هایی را معمول داشته اند.

تحریم ها در موضع نظام هیچ تاثیر نداشته است

آیت الله مقتدایی هشت سال جنگ تحمیلی و اعمال تحریم های مختلف و تشدید فشارهای اقتصادی به مردم را در ادامه تلاش های استکبار و صهیونیسم برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و گفت : تحریم ها نه تنها هیچ تاثیری در موضع نظام نداشته، بلکه آنرا در استمرار بخشیدن به مواضع خود مستحکم تر و صاحب اراده تر ساخته است. تحریم ها که در سی سال گذشته وجود داشته ، هرگز ما را از پای در نخواهد آورد.

وی، عموم ملت های مسلمان را به وحدت نظر در مسایل مختلف خود دعوت کرد و گفت: کشورهای اسلامی همه دارای سرنوشتی مشابه و به هم پیوسته اند. ما دشمن مشترک داریم و می توانیم با هم و برای هم دوستان مشترکی نیز باشیم. ما اشتراکات بسیار و اساسی داریم که می تواند و باید محور اتفاق و اتحاد نظر و وحدت و همدلی ما باشد.

وی از جمله این اشتراکات را کتاب الله – کعبه شریف و وجود شریف رسول الله (ص) معرفی کرد و گفت: اساس اسلام هم همین هاست. ما دراساس هیچ اختلافی با هم نداریم، بلکه این استکبار و صهیونیستم هستند که به دنبال اختلاف اندازی میان ما هستند.

ندای جمهوری اسلامی ایران، ندای وحدت است

آیت الله مقتدایی گفت: ندای جمهوری اسلامی ایران، ندای وحدت است. اسلام نه فقط به اتحاد مسلمین، که به وحدت همه ی انسانها می اندیشد. برابر نص صریح کلام الله مجید، خداوند قرآن را برای هدایت همه ی بشر فرستاد.

وی به ایثارگریهای پیروان مذاهب اسلامی در ایران در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی و از جمله در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی نه تنها از غیر مسلمانهای ایران که بسیاری از اهل سنت در دفاع از انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دوش به دوش برادران اهل تشیع خود جنگیدند و شهید نیز دادند.

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین در اشاره به حوادث جاری در سوریه ، از خون ریزی افراطی ها و تروریست ها در این کشورو قتل عام مردم سوریه خبر داد.

وی گفت: با پشتیبانی استکبار و صهیونیسم ، تروریست ها در سوریه خون مردم را می ریزند و سر آنها را می برند، استکبار و صهیونیسم دشمن مشترک ملت های مسلمان هستند. برای آنها شیعه و سنی مهم نیست، هدف اسلام است و بزرگان باید با توصیه مردم به وحدت و همدلی، خود دراین زمینه پیش قدم شوند. /901/د102/ج
ارسال نظرات