۱۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۱۳۲۱۱۳
معاون امور خانواده جامعةالمصطفی خبر داد:

پیاده‌روی طلاب خارجی جامعة‌المصطفی به سمت مسجد جمکران

خبرگزاری رسا ـ معاون امور خانواده جامعة‌المصطفی از پیاده‌روی طلاب خارجی به همراه خانواده‌های آنان به سمت مسجد مقدس جمکران خبر داد.
حجت‌الاسلام داوود زارع

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام داوود زارع، معاون امور خانواده جامعة المصطفی، در نشست خبری که امروز صبح با حضور خبرنگاران برگزار شد با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی طلاب جامعة‌المصطفی به همراه خانواده‌های آنان گفت: پیاده‌روی طلاب جامعة المصطفی روز پنج‌شنبه ساعت 7:30 از بوستان نجمه ابتدای خیابان دورشهر به سمت جمکران آغاز خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیاده‌روی به سمت مسجد مقدس جمکران نزدیک به 15 سال است که در سطح قم اجرا می‌شود، افزود: نزدیک به 5 سال است که معاونت امور خانواده جامعة‌المصطفی اجرای این کار را عهده‌دار شده است و این حرکت ویژه طلاب و خانواده‌های جامعة‌المصطفی است و تمام همکاران و کارمندان جامعة‌المصطفی نیز می‌توانند در این همایش پیاده‌روی شرکت کنند.

 

حجت‌الاسلام زارع حرکت نمادین پیاده‌روی طلاب جامعة‌المصطفی را ابراز دوستی و محبت به حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد و اظهار داشت: تجمع طلاب غیر ایرانی از کشورهای مختلف نشانه‌ای از یاران جهانی ولی عصر(عج) است که در این همایش با عرض ارادت و تجدید پیمان با حضرت بقیة‌الله(ع) تداعی‌کننده این معنا هستند که یاران و سربازان امام زمان(عج) در سراسر جهان منتظر فرج حضرت حجت(عج) هستند.

 

معاون امور خانواده جامعة‌المصطفی با اشاره به اینکه در مسیر پیاده‌روی تا مسجد مقدس جمکران مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد، افزود: بسته فرهنگی در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت که حاوی کتاب و سربندهای یک شکل است و افراد شرکت کننده با بستن این سربندها و برگزاری ادعیه در طول مسیر شور و شوق خاصی را ایجاد خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سخنرانی مختصری در مسیر انجام می‌شود و قرعه کشی هم برای فرزندان طلاب خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: جوایز و هدایای ویژه در نظر گرفته شده بیشتر از مواردی تشکیل شده که مناسب حال مخاطبین باشد.

 

حجت‌الاسلام زارع حضور خانواده‌ها را در همایش پیاده‌روی بسیار با سرور و نشاط عنوان کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود 2500 تا 3 هزار نفر در این همایش شرکت خواهند کرد و با زیارت آل یاسین و زیارات و دعاهای خاصه ‌ولی عصر(عج) که در طول مسیر خوانده می‌شود فضای معنوی زیبایی بر این همایش حاکم خواهد شد.

 

وی برگزاری همایش پیاده‌روی را با همکاری اداره فرهنگی و تربیتی جامعة‌المصطفی و اجرای هیأت جهانی جوانان انصارالمهدی(عج) زیر نظر آموزشگاه معرفت عنوان کرد و اظهار داشت: مسابقه‌ای با عنوان حضرت مهدی(عج) در نظر گرفته شده که همراه با کتاب در طول مسیر بین خانواده ها توزیع می‌شود و پس از جمع‌آوری پاسخ‌ها و تصحیح آن جوایزی به برندگان اهدا خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام زارع با اشاره به اینکه در طول مسیر برنامه‌های زیبایی اجرا می‌شود، گفت: برنامه ریزی کرده ایم وقتی به مسجد مقدس جمکران رسیدیم سرود دسته‌جمعی از سوی خانواده ها اجرا شود که حرکت بسیار زیبایی برای تجدید پیمان با بقیة‌الله الاعظم(عج) خواهد بود و برای اجرای این سرود هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

 

   معاون امور خانواده جامعة‌المصطفی در پایان افزود: چند سرویس در سطح شهر مستقر می‌شود تا خانواده‌ها را به محل مورد نظر همایش پیاده‌روی یعنی ابتدای خیابان دورشهر بوستان نجمه برساند و در پایان همایش و رسیدن به مسجد مقدس جمکران فرصتی برای زیارت و نماز به دوستان داده خواهد شد و بعد از اتمام برنامه خانواده‌های جامعة‌المصطفی می‌توانند از طریق سرویس‌های ایاب و ذهاب در نظر گرفته شده به قم برگردند. /907/پ202/ن

ارسال نظرات