۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۲۲۴۵
مسؤول گروه فقه مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی:

امامان معصوم برای آشنایی مردم با عصر غیبت زمینه سازی کرده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول گروه فقه مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی با اشاره به اینکه امام معصوم(عج) به حسب وظیفه هدایتگری که دارد در جامعه حاضر است، گفت: غیبت عدم حضور فیزیکی امام عصر (عج) در بین مردم است.
ظهور/ امام زمان

 

حجت الاسلام حسین ابراهیمی، مسؤول گروه فقه مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حضور معصومین(ع) در میان مردم برای این بوده که جامعه را هدایت و به اطاعت از خداوند راهنمایی کنند، گفت: هدایت مردم به امامت امام زمان(عج) آن هم در غیبت و عدم حضور به سبب مصالح و مشیت خداوند بوده است که یکی از این مصالح حفظ جان امام(ع) است.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل غیبت امام عصر(عج) برای آزمایش مردم است، افزود: هدف از خلقت، تکامل روحی، معنوی، عبادت و معرفت مردم به خدا است و در آیات قرآن هم آمده است که خداوند می فرماید« ما مردم را به حال خود رها نمی کنیم و برای آنها سرپرستی قرار داده و آنها را آزمایش می کنیم تا مریض القلب از سلیم القلب جدا شود» و این آزمایشات الهی فقط و فقط به این دلیل است که مردم به خصلت های باطنی خود پی ببرند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه افزود: در روایات آمده است که به قدری این غیبت طول خواهد کشید که تعداد اندکی از شیعیان در انتظار منجی خواهند ماند و تعداد زیادی از مردم و شیعیان ریزش می کنند و در وجود امام زمان(عج) و دین خود تردید می کنند و دست از انتظار حضرت می کشند و به زمره گنهکاران می پیوندند.

 

مسؤول گروه فقه مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی در ادامه به این روایت امام موسی کاظم(ع) که فرمود« وقتی که پنجمین فرزندانم غایب شد مواظب دین خود باشید، مبادا کسی شما را از دینتان خارج کند خداوند به وسیله غیبت بندگان خود را آزمایش می کند» اشاره کرد و اظهار داشت: علت دیگری از غیبت امام زمان(عج) به این دلیل است که ذخیره الهی است و باید جانش حفظ شود تا بتواند مردم را هدایت و به تعالی برساند.

 

وی زمینه سازی برای غیبت را از زمان پیامبراکرم(ص) دانست و افزود: در زمان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) می توان زمینه سازی برای ظهور را اثبات کرد و این در زمان امام عسگری جلوه بیشتری پیدا کرده است چون حضرت از یک طرف با جود تأکید بر تولد حضرت مهدی(عج) حضرت حجت(عج) را به شیعیان خاص  معرفی می کند و از طرف دیگر ارتباط حضرت روز به روز با شیعیان محدودتر می شد و شیعیان از طریق وکیل یا نامه نگاری با حضرت ارتباط برقرار می کردند و تمام این موارد نشان از زمینه سازی برای ظهور دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اینکه عدالت جهانی و کلی نیازمند وجود امام(ع) است، اظهار داشت: با توجه به تجربیات به دست آمده از برخورد مردم و حکام با امامان پیشین و مشکلات و موانعی که در دنیا وجود دارد و روز به روز هم بیشتر می شود وجود فیزیکی امام(ع) صلاح نیست و حکومت ها حکومت های طاغوت و مستبد و ظالم هستند و قطعا ظهور علنی امام(ع) را نمی توانند بپذیرند و او را به شهادت خواهند رساند به همین دلیل خداوند وجود امام زمان(ع) را در غیبت قرار داده تا به هنگام نیاز فرجش را برساند و جهان را از عدل و داد پر کند.

 

وی در توضیح روایت امام صادق(ع) که فرمود« هر پرچمی که قبل از قیام قائم برافراشته شود پرچم طاغوت است» ابراز داشت: منظور از این روایت پرچم و حکومتی است که برای خود قیام کرده و کاری با رضایت خداوند و معصوم(ع) ندارد و خود مدعی حکومت و امامت است و در راستای حرکت اهل بیت(ع) نیست و مهدویت و دین را نشانه گرفته است.

 

مسؤول گروه فقه مرکز پاسخ گویی به سؤالات دینی با اشاره به اینکه حکومت جمهوری اسلامی در راستای تعالی فرهنگ مهدویت و قیام امام زمان(عج) قدم برداشته و با تبلیغ و احیای امربه معروف و نهی از منکر زمینه سازی برای حکومت حضرت حجت(عج) را پیش رو دارد نه تنها طاغوت نیست بلکه با طاغوتیان و دشمنان مهدویت و امامت هم مقابله می کند و تمام تلاشش را برای ظهور حضرت مهدی(عج) به کار می بندد. /907/ت302/ن

ارسال نظرات