۱۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۲۸۲
امام جمعه اردبیل:

مهار توان هسته‌ای ایران با تحریم و تهدید امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را شگفت‌آور خواند و مهار توان هسته‌ای کشور را با تحریم و تهدیدات دشمنان غیر ممکن ارزیابی کرد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به این‌که تلاش دشمنان برای براندازی نظام اسلامی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب شروع شده است، اظهار داشت: توطئه‌های بی‌وقفه نظام سلطه 33 سال است که با شکست رو به رو شده است.

 

وی با بیان این‌که نباید انتظار داشت که دشمن روی خوش به ملت ایران نشان دهد، خاطرنشان کرد: خاصیت دشمن، دشمنی‌کردن است، اگر روزی مواضع دشمن نسبت به آرمان های اسلامی ملت ایران تغییر کرد، باید شک کرد، چراکه مبانی عالی اسلام با منافع غرب و نظام سلطه منافات دارد.

 

امام جمعه اردبیل با تاکید بر این‌که حربه تهدید و تحریم هیچ‌گاه برای مقابله با پیشرفت‌های اقتصادی، صنعتی، علمی و فناوری ملت ایران مؤثر نبوده است، افزود: تحریم‌های یکجانبه غرب عهلیه ایران بیش از آن‌که به زیان نظام اسلامی باشد، به ضرر خود غرب بوده است، امروز بسیاری از پالایشگاه نفتی اروپا در خطر تعطیلی و اخراج کارگران قرار دارند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: شورای امنیت سازمان ملل متحد از اهداف اصلی و بنیادین خود منحرف شده و از سال 2006 تاکنون شش قطعنامه ناحق علیه کشورمان به تصویب رسانده است، کجای حقوق بشر نوشته که ملتی حق دارد از فناوری هسته ای استفاده کند و ملتی دیگر حق ندارد، در حقیقت این قطعنامه ها مایه ننگ شورای امنیت بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تحریم‌ها را فرصتی برای خودکفایی و تحقق استقلال در بسیاری از زمینه‌ها دانست و گفت: غربی‌ها باید بدانند که مهار توان هسته ای ایران، با قطعنامه و تحریم ممکن نیست، تجربه نشان داده هر گاه دشمنان ملت ایران را تحت فشار قرار داده‌اند، بیش از گذشت حس استکبارستیزی در کشور تقویت شده است.

 

وی تفرقه افکنی، قومیت‌گرایی، جدایی بین مردم، نظام و رهبری، انزوای سیاسی ایران، گسترش نارضایتی‌ها، زیرسؤال بردن اعتقادات دینی، تضعیف جایگاه و نقش رهبری و مرجعیت، خدشه در چهره روحانیت اصیل، شایعه‌پراکنی و فشار روانی بر ملت را از جمله ترفندهای نظام سلطه برای پیگیری اهداف شوم خود در منطقه به ویژه ایران اسلامی برشمرد.

 

امام جمعه اردبیل پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران را برای دشمنان غیرقابل تصور دانست و افزود: غرب خیال می کند با اعمال تحریم‌های جدید و سنگین علیه کشورمان، ملت را زیر فشارهای اقتصادی سنگین قرار می‌دهد تا بلکه ایرانیان از مقاومت و پشتیبانی از نظام و انقلاب دست بردارند، در حالی‌که پیوند امام و امت در نظام ولایی ناگسستنی است.

 

وی تصریح کرد: قطعا هرگونه تهدید نظامی، با پاسخ سریع، قاطع و کوبنده نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد، چراکه حفظ تمامیت ارضی برای تامین امنیت و آسایش ملت ایران مورد تاکید رهبری نظام است، غرب نیز می داند که اقدام مستقیم نظامی علیه ملت ایران که دارای غروری مثال زدنی است، به هیچ‌وجه کارساز نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تاکید بر این‌که مدعیان حقوق بشرو آزادی بزرگ‌ترین ناقضان حقوق و کرامت ملت‌ها هستند، خاطرنشان کرد: گفتار، رفتار و اعمال غرب با قوانین بین المللی که به تصویب رسانده‌اند، مغایرت دارد، چطور است که غرب بانک‌های مرکزی در کشوها را از سیاست دولت‌ها جدا می داند، اما بانک مرکزی ایران را تحریم می کند.

 

وی با اشاره به این‌که سیاست دوگانه غرب علیه ایران دوام نخواهد داشت، اظهار داشت: این ملت دانش‌آموخته مکتب عاشورا و انتظار است، تاریخ نشان داده هرگاه دشمن با تحریم‌ها و فشارهای سیاسی و اقتصادی درصدد مقابله با ملت ایران بوده، نظام اسلامی به توفیقات بزرگی دست یافته است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور پرشور مردم در جشن‌های نیمه شعبان، اظهار داشت: در عصر حاضر کرامت و منزلت انسان، رنگ باخته و دنیا بازیچه دست پست ترین و فریبکارترین سیاست مداران قرار گرفته است، اما با تحقق وعده الهی، عالم و آدم شاهد استقرار عدل و انصاف در جهان خواهد بود.

 

وی با اشاره به بی ارزش شدن خون و ارزش انسان ها در دیدگاه حاکمان مستبد، افزود: ساختار عالم، هر جریان و موجود ناسالم را رد می کند و پس می زند و با توجه به این خصیصه عالم ، حاکمیت بر جهان از آن خوبان و مظلومان می شود.

 

امام جمعه اردبیل در پایان خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: بازاریان حرمت این ماه را نگهدارند و با انصاف رفتار کنند، گرانفروشی در بازار اسلامی شایسته بازاریان متدین نیست./935/پ202/ج

ارسال نظرات