۲۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۱۳۲۸۱۱
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

تخریب آثار اسلامی در حرمین شریفین مساله‌ای فرامذهبی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی تخریب آثار اسلامی در حرمین شریفین را مساله‌ای فرا مذهبی دانست و نسبت به پیامدهای ناگوار آن هشدار داد.
ديدار دبيرکل مجمع تقريب مذاهب با آيت الله صافي گلپايگاني در مشهد
 
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی دبیر کل جدید مجمع تقریب مذاهب اسلامی روز گذشته با حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی از  مراجع در مشهد مقدّس دیدار کرد.
تقریب مذاهب وظیفه همه علما است
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در این دیدار با اشاره به این‌که مسأله تقریب بین مسلمانان جهان، وظیفه همه علمای اسلام در عصر غیبت است، گفت: دشمنان اسلام همیشه درصدد اختلاف و تفرقه انداختن بین مسلمانان بوده و هستند تا بتوانند به آرزوهای دیرینه خود که همان استعمار کشورهای اسلامی و استفاده از منابع و منافع غنی و سرشار مسلمانان است دست یابند.
 استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اهمّیت وحدت کلمه بین مسلمانان بیان کرد: امروز دشمن از اتحاد و یکپارچگی مسلمانان در عصر بیداری اسلامی هراس دارد. همه مسلمانان باید با وحدت کلمه و کلمه واحد دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب نمایند و عزت و عظمت دیرینه مسلمانان را دوباره احیا کنند.
 این مرجع تقلید در ادامه با بیان سابقه بحث تقریب مذاهب، یکی از دغدغه‌های مهم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی رحمة الله علیه را تقریب بین مسلمانان دانست و اظهار داشت: اشتیاق دانشمندان بزرگ اهل سنت به دیدار و ملاقات با مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و مکاتبات با ایشان همه از موفقیت‌آمیز بودن برنامه‌های ایشان در راستای تقریب مذاهب حکایت دارد.
تخریب آثار اسلامی خسارتی بزرگ است

 حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه دیدار با بیان اینکه اعتراض به مسأله تخریب آثار اسلامی در حرمین شریفین به خصوص مدینه، نباید به عنوان مسأله اختصاصی شیعه مطرح شود بیان کرد: مسأله تخریب آثار اسلامی توسط فرقه نادان و گمراهی که از حقیقت اسلام دور هستند مختص شیعه نیست، بلکه مسأله‌ای فرامذهبی است. مسأله این است که هر هویتی با تاریخ و آثار تاریخی آن شناخته می‌شود، و اگر آثار تاریخی اسلامی از بین برود، خسارت بزرگی به اسلام وارد شده است.

 این مرجع تقلید در پایان با تشکر از فعالیت‌های حجة الاسلام آقای اراکی در سمت‌های مختلفی که مشغول فعالیت بوده‌اند، برای موفقیت وی در انجام این وظیفه مهمّ دعا کرد.
 گفتنی است، آیت الله اراکی دبیر کل جدید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز  در ابتدای این دیدار، گزارشی از برنامه‌های این مرکز ارائه کرد. /924/د102/ج
ارسال نظرات