۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۹۲۱
مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز:

ماه رمضان فرصت درک بیشتر هدایت های الهی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز گفت: روزه و روزداری یکی از مهم ترین بسترها برای دریافت هدایت الهی است و انسان وقتی در ماه رمضان روزدار باشد و کارهایی که خداوند انجام دادن آن ها را نهی کرده است را ترک گوید، به یقین هدایت خداوندی را درک خواهد کرد.
ماه مبارک رمضان

 

حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور قاسمی، مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با اشاره به فضیلت های والای این ماه خاطرنشان کرد: قرآن کریم به صراحت به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرده و آیه « شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن» در این رابطه بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است.

 وی با بیان این که در روایات ائمه اطهار(ع) ماه مبارک رمضان به بهار قرآن تعبیر شده است اظهار داشت: امامان ما تاکیداتی که بر این ماه مبارک کرده اند نشان از این است که رحمت الهی در این ماه به صورت ویژه بر مردم نازل می شود.

 

 مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان فرصتی است برای انسان تا هدایت الهی را  شایسته تر درک کند، تصریح کرد: درک کردن نعمت و هدایت های الهی حائز اهمیتی ویژه است زیرا بر اساس آن خدواند متعال انسان را از تاریکی به روشنایی هدایت سوق می دهد و ما می توانیم این مقوله مهم را در ماه مبارک رمضان مشاهده کنیم؛ چرا که این ماه  حیات خلوتی است برای انسان تا بکوشد به قرب الهی نزدیک و نزدیک تر شود.

 

 حجت الاسلام قاسمی به درس ها و تعالیمی که می توان از ماه مبارک رمضان گرفت اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین درس هایی که در این ماه وجود دارد درک گرسنگی و تشنگی است؛ چرا که وقتی انسان در این حیطه قرار گیرد، یاد مستضعفان و تهی دستان می افتد که چیزی برای خوردن و آشامیدن ندارند.

 

 وی افزود: بهره بردن از معنویات، اجتماع مسلمین و بهرمندی از سحرگاه ها و سحر خیزی های این ماه از دیگر درس هایی است که می توان از ماه مبارک رمضان دریافت کرد.

 

 ترک گناه بزرگترین عمل در ماه رمضان است

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به بهترین اعمالی که می توان در ماه مبارک رمضان انجام گیرد بیان داشت: رسول اکرم(ص) در خطبه شعبانیه به بهترین اعمال و کار هایی که در ماه مبارک رمضان انجام گیرد اشاره کرده است که مهم ترین مطلب این خطبه، اجتناب از گناه در این ماه است.

 حجت الاسلام قاسمی تاکید کرد: روزه و روزداری یکی از مهم ترین بسترهایی است برای دریافت هدایت الهی و انسان وقتی در ماه رمضان روزدار باشد و کارهایی که خداوند انجام دادن آن ها را نهی کرده است را ترک گوید، به یقین هدایت خداوندی را درک خواهد کرد.

 

 وی تاکید کرد: روزه و روزه داری در امت های توحیدی قبل نیز وجود داشته است؛ چرا که روزداری همواره سعادت انسان را به همراه دارد.

 

 مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز با بیان این که بعضی از افراد به علت این که هوا در ماه مبارک رمضان گرم است از روزداری اجتناب می کنند خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که رحمت و نعمت های الهی بر خلق نازل می شود و افرادی که در این ماه از روزداری اجتناب می کنند، در واقع یک فرصت بزرگ معنوی را از دست داده اند.    

 

 این استاد حوزه علمیه ادامه داد: خدواند متعال در ماه رمضان به شخص روزدار یک قوه صبری در برابر تشنگی و گرسنگی می دهد و افرادی که ادعا دارند در ماه رمضان هوا گرم است و از روزه اجتناب می کنند، می توانند این دعوت الهی را لبیک بگویند و روزدار باشند؛ چراکه خدواند حلاوت و شیرینی خاصی در روزه گرفتن نهاده است.

 

 وی در پایان سخنانش روزه خواری را یک عمل ناشایست دانست و ابراز داشت: حکمی که برای روزه خواری در نظر گفته شده برای این است که فرد روزه خوار در اجتماع حرمت شکنی می کند./9458/ت302/ب

 

 

ارسال نظرات