۳۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۱۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

ارزش های دینی روح حاکم بر رسانه ها قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر این که دین باید روح حاکم بر رسانه ها باشد، گفت: عدالت خواهی و عدالت محوری دو معیار مهم در آموزه های دینی است که با مورد توجه رسانه ها قرار گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در نخستین جشنواره دین در مطبوعات محلی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، افزود: در آموزه های دینی و از منظر روایات، رسانه ها باید معیارهایی را داشته باشند که یکی از این معیارها، عدالت خواهی و عدالت محوری است که خداوند سبحان در قرآن کریم بر این امر تأکید کرده است.


وی اظهار داشت: اخلاق محوری یکی دیگر از معیارها و محورهایی که رسانه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، همچنین توحید محوری نیز باید محور کار رسانه ها باشد به ویژه که در حوزه دین قلم می زنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از مهم ترین نقش های رسانه است که باید مورد توجه رسانه ها قرار گیرد، ادامه داد: رسانه ها نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ جامعه به ویژه ارتقای فرهنگ عمومی یک جامعه دارند و با توجه به این نقش، روح حاکم بر رسانه ها باید روح دینی و معارف دینی باشد و مطبوعات باید به این مهم اهتمام ویژه ای داشته باشند.


حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: مردم پذیرش بالایی از رسانه ها دارند و با توجه به نقش رسانه به عنوان ابزاری مهم برای انتقال پیام، نشریات می توانند در شکل گیری افکار جامعه اثرگذار باشند.


وی به وظیفه رسانه ها در پاسخگویی به شبهات موجود در جامعه اشاره و اعلام کرد: مطبوعات باید ستونی را برای پاسخگویی به شبهات اختصاص دهند چرا که در بخش احکام، اعتقادات و غیره جوانان شبهاتی را دارند و نشریات می توانند این ظرفیت را ایجاد کرده و پاسخگو به شبهات باشند.


مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که امروز شاهد ایجاد شبهات گسترده ای از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه هستیم، بیان داشت: رسانه ها نیز باید در کنار مبلغان دینی در مسیر شبهه زدایی در جامعه دینی گام بردارند.


حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می کنند، بیان داشت: رسانه ها باید مردم را نسبت به توطئه های شوم دشمن آگاه سازند تا شاهد پیشرفت کشور در ابعاد مختلف باشیم.


وی در ادامه سخنان خود بر پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی از سوی رسانه های کشور تأکید کرد و گفت: رسانه ها باید نسبت به تحقق رهنمودهای رهبری در بخش های مختلف جامعه تلاش بیشتری کنند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: نشریات نباید به موضوعاتی بپردازند که هیچ کاربردی ندارد و با توجه به این که امروز دنیا روی تربیت انسان ها سرمایه گذاری می کند بنابراین باید نشریات به موضوعاتی بپردازند که پاسخگوی نیاز بشر است.


وی اظهار داشت: از مطبوعات به عنوان رکن چهارم دموکراسی نام برده می شود و مطبوعات نقش مهمی در جهت دهی افکار عمومی جامعه ایفا می کنند، به طوری که برخی از اندیشمندان معتقد هستند روزنامه، کتاب مقدس دموکراسی است که اگر این کتاب مقدس، نقش اصلی خود را ایفا کند می تواند در جهتی که باید به جامعه داده شود، حرکت کند.


حجت الاسلام نعمت الهی اضافه کرد: مطبوعات و روزنامه ها می توانند نقش نگهبان را ایفا کنند به این معنا که نظارت کننده بر محیط اجتماعی باشند و در واقع بهترین ناظران بر محیط اجتماعی، مطبوعات هستند.


وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره دین در مطبوعات محلی اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در استان قزوین برگزار شد و امیدواریم با برگزاری این جشنواره شاهد پررنگ تر شدن موضوعات دینی در نشریات باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات